شكست و ذلت در قرآن آموزش داده نشده است/ پاسخ قرآن به مفاسد اقتصادی
کد خبر: 3810143
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
آیت‌الله ملك‌حسینی:

شكست و ذلت در قرآن آموزش داده نشده است/ پاسخ قرآن به مفاسد اقتصادی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه در تعبیر قرآن آمده است كه برای حزب خدا شكستی نیست و آن‌ها غالب هستند، گفت: در قاموس قرآن چیزی به نام شكست و ذلت آموزش داده نشده است.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملك‌حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه، در نخستین محفل انس با قرآن سپاه فجر فارس كه به‌ مناسبت فرارسیدن ماه مبارك رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، آیاتی از قرآن كریم را یادآور شد و گفت: اتفاقی كه در قرآن رخ داده است با تمام كتاب‌ها متفاوت است چرا كه این كتاب بركت دارد و زنده است و ایستا نیست و برای یك مكان، زمان و انسان‌های خاصی نیست تا همه انسان‌ها در آیات آن تدبر كرده و بدان عمل كنند و بنی آدم به انسان تبدیل شود.

وی قرآن را كتاب هدایت انسان‌ها توصیف كرد و با بیان اینكه قرآن به جلوه‌های مختلف خودش اشاره كرده است، ادامه داد: قرآن در جایی می‌گوید نور، ذكر، قرآن، فرقان و غیره است و هر كسی كه نیازمند جدا كردن حق از باطل باشد باید به قرآن پناه ببرد.

قرآن منشور بین خدا و خلق است
آیت‌الله ملك‌حسینی با بیان اینكه قرآن منشور بین خدا و خلق است، گفت: هر كسی كه تاریكی‌ها را احساس كرد و آینده را ندید و زمان برای او تاریك بود و دشمن را نمی‌شناسد، می‌تواند برای رهایی و شناخت به قرآن مراجعه كند.
نماینده مردم كهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری این نكته را یادآور شد كه تعابیری كه در قرآن برای توصیف كتاب آمده است هر كدام اشاره‌ به جلوه‌ای از جلوات قرآن است.
وی اظهار كرد: قرآن مُهری بر دل انسان‌های كافر كه مرده‌اند زد؛ انسانی كه فطرت در او مرده است، در حقیقت مرده است زیرا در فرهنگ قرآن زنده بودن به خوردن، خوابیدن، نوشیدن، تكثیر نسل و حركت نیست؛ این‌ها تفاوت موجود در كتاب علوم چهارم دبستان است، موجود زنده حركت و رشد و تكثیر نسل می‌كند اما در فرهنگ قرآن انسان مرده و زنده فرق می‌كند.

قرآن برای حیات انسان فرستاده شده است
آیت‌الله ملك‌حسینی با تأكید بر اینكه قرآن برای حیات انسان فرستاده شده است تا انسان را زنده كند، گفت: انسانی كه غفلت كرده و پیام‌های الهی را فراموش كرده است به وسیله قرآن بیدار می‌شود.
وی با بیان اینكه قرآن مجموعه‌ای است كه می تواند پاسخ دهد و مبین است، یعنی روشنگر لذا هر تعبیری از قرآن می‌شود كه هدایتگر انسان‌هاست، گفت: تا انسان خود را به قرآن نسپارد، زنده نیست و در فرهنگ قرآن بین حیات و كفر مقابله است، یعنی كفر به مثابه مرگ انسان است.

تازگی قرآن در تمام اعصار
عضو مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: قرآن هر لحظه گویی كه اینك برای نیاز امروز بشر نازل شده است و فردا گویا برای فرداست، اما سؤال اینجاست كه رمز اینكه قرآن دچار فرسایش نمی‌شود چیست؟ و در روایات آمده است كه امام معصوم پاسخ داده است رمزش این است كه قرآن مثل حقیقت الهی جاودانه و پایدار است و برای زمان خاصی نیست؛ گویا بشر همیشه در جاهلیت است و نیازمند به علم و تمدن است.
وی ادامه داد: قرآن برای عرب نیست كه برای عجم نباشد و گاه فهم عجم بیشتر بوده است چنانچه بسیاری از مفسران تاریخ كه به زیبایی قرآن را تفسیر كرده‌اند، عجم هستند.
آیت‌الله ملك‌حسینی با بیان اینكه قرآن گویا هر روز نو است و هر روز با طراوت و نشاط پاسخ می‌دهد، گفت: امروز در همه عرصه‌ها به سؤالاتی مبتلا هستیم كه باید پاسخش را دریابیم برای مثال دشمن را باید چگونه شناخت و موضع گرفت و در برابر تهدیدها، فشارها و آرایش جنگی دشمن كه خودسر نمی‌توان به نام قرآن و اسلام حركت كرد.

وی با طرح این سؤال كه چه شد دشمن سپاه را در میان تروریست‌ها خواند، گفت: در سیاست‌های بین‌المللی هر كسی لحظه‌ای سكوت و عقب‌گرد در برابر دشمن داشت، دشمن چگونه او را توصیف كرده است؟ در تعبیر قرآن آمده است كه برای حزب خدا شكستی نیست و آن‌ها غالب هستند و حركت به سوی خداوند و دفاع از آرمان‌ها و مقابله در برابر دشمن چیزی جز پیروزی نیست و در قاموس قرآن چیزی به نام شكست و ذلت آموزش داده نشده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مباحث اقتصادی اشاره كرد و گفت: گرانی‌ها و فسادهای اقتصادی ناشی از چیست؟ قرآن پاسخ می‌دهد كه اخلاقتان را اصلاح كنید؛ طغیان انسان زمانی بیشتر می‌شود كه بیشتر برای او بگذارید لذا اخلاق و صبر انسان باید زیاد شود تا حد و اندازه خود را رعایت كند.
وی یادآور شد: هر انسانی در سیر به سوی خدا در مسیر رنج و سختی‌هاست حال یا به سوی قهر باریتعالی و جهنم حركت می كند یا به سوی مهر خداوند و بهشت؛ لذا همه در حركتند و انسانی كه در حركت است ممكن است گاهی مسیر را از آنچه كه خدا برای او مقدر كرده است منحرف شود و رفتار ناشایست انجام دهد و عقب‌گردهای نكبت‌بار در مسیر داشته باشد كه باید به قرآن مراجعه كرد زیرا قرآن برای اصلاح نصیحت‌گری است كه هرگز خیانت نمی‌كند.

قرآن تجسم جرئت و صراحت الهی است
آیت‌الله ملك‌حسینی با تأكید بر اینكه قرآن تجسم جرئت و صراحت الهی است، گفت: قرآن هدایتگری است كه هرگز شما را از مسیر یا از نقطه هدف منحرف و دور نمی‌كند.
وی با بیان اینكه باید با عقل همه چیز را انتخاب كنیم و عقل نیازمند علم است، گفت: اگر دانس انسان ضعیف باشد، قدرت انتخابش هم ضعیف است لذا قرآن گذشته و آینده را برای شما توصیف و دشمنت را معرفی می‌كند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح اینكه قرآن جهان، زمان و هستی را برای انسان تعریف می‌كند، گفت: او گزارشگری است كه هرگز دروغ در آن راه ندارند.
آیت‌الله ملك‌حسینی در ادامه خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ در ایام بهار قرآن، پای قرائت قرآن بنشیند پای تلاوت هم همین طور چرا كه تلاوت و قرائت با هم فرق دارند؛ باید پای تفكر و تدبر در قرآن بنشینیم و قرائت، مطالعه، تفكر و تدبر پیوسته در آیات آن داشته باشیم زیرا هر لحظه مطالب نو برای ما خواهد داشت.

قصه‌های قرآنی قصه‌های ماست
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه قصه‌های قرآنی قصه‌های ماست و باید از عبرت‌های قرآن عبرت گرفت، گفت: البته منظور این نیست كه تنها قرآن را بخوانیم و بگذریم بلكه باید در آن تدبر و تفكر داشته تا در نهایت به عمل به آن‌ها منجر شود.
انتهای پیام

captcha