رسوخ محبت رمضان به قلب مومن باعث ایجاد تقوا می‌شود
کد خبر: 3810222
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد:

رسوخ محبت رمضان به قلب مومن باعث ایجاد تقوا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به خطبه نبوی در مورد ماه مبارک رمضان گفت: اگر محبت رمضان بر قلب مؤمن جاری شود حقیقت تقوا در او شکل خواهد پذیرفت.

جریان محبت رمضان بر قلب مومن باعث ایجاد تقوا می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه و خطیب حرم حرت معصومه(س) ظهر امروز 19 اردیبهشت‌ماه در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در همه ایام ذکر شریف صلوات بهترین اذکار و دعاهاست؛ این در حالی است که از ظهر پنج‌شنبه تا غروب جمعه ملائک برای ثبت هزار برابری ثواب ذکر شریف صلوات بر مؤمنان وارد می‌شوند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به خطبه نبوی در مورد ماه مبارک رمضان گفت: اقبال عبادت به شما روی آورده است، این جمله‌ای است که در خطبه نبوی در توصیف جایگاه عبادی رمضان به دست ما آمده است؛ بر این اساس اگر محبت رمضان بر قلب مؤمن جاری شود حقیقت تقوا در او شکل خواهد پذیرفت.

حجت‌الاسلام فرحزاد رسوخ حقیقت ایمان به قلوب را حقیقت ایمان توصیف کرد و بیان کرد: قرآن کریم در توصیف شاخص‌های مؤمنان می‌فرمایید« وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ».

وی ادامه داد: کلمه عشق در قرآن ذکر نشده است این در حالی است که در نهج‌البلاغه و برخی از روایات شریف کافی آمده است؛ بر این اساس باید توجه داشت که عشق شدت محبت است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان این‌که « أَشَدُّ حُبًّ» جایگزین واژه عشق در ادبیات قرآن است، گفت: ایمان دو گونه است تا جایی که بر اساس آموزه‌های ثقلین ایمان مستقر تا پایان زندگی همراه مؤمن خواهد بود.

وی ادامه داد: ایمان مستودع گونه‌ای دیگر از ایمان است؛ مستودع به معنای امانت است چراکه در آزمایش‌های الهی باایمان خارج نمی‌شود.

حجت‌الاسلام فرحزاد با امتحانات سخت آخرالزمان اشاره کرد و اظهار کرد: قلوب انسان در دست پروردگار عالم است؛ بر این اساس مؤمن باید متوجه تصرفات الهی در این حدود باشد چراکه یکی از صافت الهی مقلب‌القلوب است.

انتهای پیام

captcha