برگزاری حدود هزار دوره قرآنی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)
کد خبر: 3810227
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷

برگزاری حدود هزار دوره قرآنی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر معارف قرآن و عترت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: از ابتدای تشکیل مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) تاکنون بیش از 400 دوره قرائت، 428 دوره حفظ، 149 دوره معارفی و 9 دوره تربیت مربی برگزار شده است.

برگزاری حدود هزار دوره آموزش و معارف قرآنی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س)به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی مدیر معارف قران و عترت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت‌های قرآنی و حدیثی در حرم مطهر بیان کرد: پرورش‌یافتگان مکتب وحی بر آفاق قرآن می‌نگرند؛ گروهی هنر و توانایی خود را وقف خدمت به قرآن ملفوظ به کار می‌گیرند و باهنر قرائت، حفظ، ضبط، تجوید، استنساخ، کتابت و تذهیب این مدال فخرآفرین را می‌آرایند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس ادامه داد: در کنار این، برخی نیز در مقام معنا، تفسیر، علوم قرآن، حکمت آیات، فقه‌القرآن و کسب حقایق الهی همت خود را به کار می‌گیرند و کام تشنگان را در حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها سیراب می‌سازند.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» (آیه ۹۶ سوره مریم)، اظهار کرد: اساتید حرم مطهر به‌مثابه این آیه، خود را در جامعه اسلامی با بهترین ابزار محبوب قلوب مؤمنان قرار می‌دهند؛ هیچ عرصه‌ای باارزش‌تر و محکم‌تر از قرآن در جامعه برای محبوب قبول شدن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام عبدی با تأکید بر این‌که بی‌شک ایمان و عمل صالح کلید این محبوبیت است، تصریح کرد: محبوب شدن فقط به دست خداست؛ از پاداش‌های الهی است از او به انسان‌های وارسته می‌دهد و شما نیز مشمول این آیه هستید و مانند حاملان نور، خود را به عرش خدا پیوند می‌دهید.

وی ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را مطاف ملائکه الهی دانست و افزود: توفیقی بزرگ برای اساتید، مفسران، کارشناسان و مربیان است که خداوند نصیب آن‌ها کرده است که حاملان کلام عرش الهی در حرم بانوی کرامت باشند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس با اشاره به فعالیت‌های مدیریت معارف قرآن و عترت بیان کرد: در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت، آموزش معارف قرآن و حدیث به‌صورت حضوری و غیرحضوری در دو بخش خواهران و برادران برای رده‌های سنی هشت سال به بالا در گرایش‌های علوم و فنون قرائت، حفظ قرآن، معارف قرآنی و حدیثی و تربیت و مربیان انجام می‌پذیرد.

وی یادآوری کرد: از ابتدای تشکیل مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) تاکنون بیش از ۴۰۰ دوره قرائت، ۴۲۸ دوره حفظ، ۱۴۹ دوره معارفی و ۹ دوره تربیت مربی برگزارشده است.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث گفت: این مرکز در عرصه مشارکت فنی و کارشناسی آیین ترتیل خوانی عمومی، ترتیل خوانی بانوان و ترتیل خوانی نوجوانان در حرم مطهر که الگو و اسوه‌ای برای مجالس قرآنی جهان اسلام گردیده است، انجام داد. مشارکت و کارشناسی اذان گاهی و محافل حرم مطهر و برگزاری مسابقات مختلف، از دیگر فعالیت‌های این مرکز می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت های اداره آموزش این آستان شریف گفت: تاکنون ۳۵ عنوان آموزشی برای خادمان این بارگاه ملکوتی در چهار گرایش شغلی و تخصصی شامل فرهنگی، عمومی، حراستی و بهبود مدیریت از سوی اداره آموزش حرم مطهر برگزارشده است.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس افزود: این اداره برای خادمان افتخاری نیز ۱۷ دوره بدو خدمت و ضمن خدمت برگزار کرده است و همچنین برای کارکنان و خادمان مدیریت معارف قرآن و عترت نیز ۴ دوره آموزشی برگزارشده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های امور فرهنگی خواهران اشاره کرد و گفت: امور فرهنگی خواهران در عرصه‌های کودک و نوجوان، مراسم و محافل، مشاوره و پاسخ‌گویی و مهدکودک فعالیت می‌کند که در این مجموعه ۳۷۰ خادم افتخاری در کنار کارکنان و خادمان رسمی تلاش می‌کنند؛ برگزاری ۱۶ همایش استانی و کشوری برای بانوان و دختران در حرم کریمه اهل‌بیت ازجمله فعالیت‌های مهم انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به خدمت‌رسانی به ۲۲۷ هزار بانوی زائر در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: ازجمله خدمات ارائه‌شده، بیش از ۶۰ هزار نفر از خردسالان در قسمت کودک و نوجوان، ۱۲۰ هزار نفر در قسمت مشاوره و پاسخگویی بوده است.

انتهای پیام

 

captcha