آمریکا به دنبال تسلیم فلسطینیان در مقابل اسرائیل است
کد خبر: 3810272
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
وزیر خارجه فلسطین:

آمریکا به دنبال تسلیم فلسطینیان در مقابل اسرائیل است

گروه بین‌الملل ـ ریاض المالکی تصریح کرد: آمریکا به دنبال توافقی برای صلح نیست، بلکه این کشور برای تدوین طرحی با هدف تسلیم فلسطینیان در مقابل اسرائیل تلاش می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری القدس العربی؛ ریاض المالکی، وزیر امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی مسئله شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین برگزار شد، گفت: تلاش‌های آمریکا را نمی‌توان تلاش‌هایی برای صلح توصیف کرد.
 
وی تصریح کرد: فلسطینیان از رفاهی برخوردار نیستند که به تلاش‌ها برای صلح نپیوندند، اما تلاش‌های آمریکا را نمی‌توان به عنوان تلاشی برای صلح تلقی کرد و متاسفانه تلاش‌های دولت آمریکا به این سطح نمی‌رسد.
 
ریاض المالکی در ادامه افزود: تاکنون همه چیز به این اشاره دارد که این طرح آمریکا طرحی برای صلح نیست، بلکه عبارت از شروطی برای تسلیم کردن فلسطینیان است و هیچ مقدار پولی نمی‌تواند پذیرش این طرح را ممکن سازد.
 
جیسون گرینبلات، نماینده ویژه دونالد ترامپ در مذاکرات خاورمیانه نیز در این نشست که به درخواست اندونزی برگزار شد، مدعی شد: چشم‌انداز صلح که به زودی آن را ارائه می‌کنیم، کاملا واقعی و قابل اجراست، اما این طرح نیازمند این است که دو طرف عقب‌نشینی‌هایی داشته باشند.

جارد کوشنر، مشاور کاخ سفید و داماد ترامپ و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه دونالد ترامپ در مذاکرات خاورمیانه در حالی از دو سال پیش برای طرح صلح ترامپ موسوم به معامله قرن تلاش می‌کنند که فلسطینیان پس از اقدام آمریکا در انتقال پایتخت این کشور از تل‌آویو به قدس و به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، هرگونه طرحی از سوی آمریکا را رد می‌کنند. این طرح قرار است بعد از ماه رمضان اعلام شود.

انتهای پیام
captcha