بدعهدی اروپایی‌ها دیگر قابل‌ تحمل نیست/ حمایت ملت از تصمیم حکیمانه نظام
کد خبر: 3810354
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

بدعهدی اروپایی‌ها دیگر قابل‌ تحمل نیست/ حمایت ملت از تصمیم حکیمانه نظام

گروه سیاست و اقتصاد ــ خطیب جمعه اراک با تأکید بر اینکه بدعهدی کشور‌های اروپایی دیگر قابل تحمل برای جمهوری اسلامی نخواهد بود، افزود: صبر و حوصله در برابر کارشکنی‌های آمریکا و اروپا حدّی دارد و دیگر این بدعهدی برای ملت ۸۳ میلیون نفری ایران قابل تحمل نیست و مطمئنا آمریکا و اروپایی‌ها ضرر خواهند کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با تبریک به فرارسیدن ماه رمضان، گفت: گناه و معصیت با روزه داری سازگار نیست و انسان روزه‌دار در این ماه شریف با دعا، نماز و توسل به خداوند، خود را در برابر دسیسه‌های شیطان حفظ می‌کند، به همین دلیل است که در این ماه، آمار جنایات و ارتکاب به جرم به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند لذا ما باید قدر این ماه را بدانیم و مراقب باشیم تا از این فرصت طلایی بهره کافی ببریم.
وی افزود: با وجود اینکه حدوداً یک سال از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد، کشورهای اروپایی علی‌رغم تعهداتی که در قبال جمهوری اسلامی ایران داشتند، هیچ اقدام اساسی انجام نداده‌اند و بر همین اساس جمهوری اسلامی مجبور شد تا در برابر بد‌‌عهدی‌ها و سهل‌انگاری آمریکا و اروپایی‌ها، تصمیم قاطعی بگیرد و فرصت 2 ماهه‌ای را به این کشورها بدهد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ما در قبال پیمان‌شکنی کشورهای طرف مقابل خود در مسئله برجام، بر اساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشورمان، درخصوص آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده اقدام می‌کنیم و به تولید 130 تن آب سنگین در اراک و 300 تن اورانیوم غنی‌شده پایبند نخواهیم بود.
خطیب جمعه اراک با بیان اینکه ایران در تولید آب سنگین و میزان اورانیوم غنی شده خود، به گزافه‌گویی‌هایی طرف مقابل توجهی نخواهد کرد، گفت: کشورهای هم‌‌‌پیمان ما تا 60 روزه آینده فرصت دارند تا نسبت به حل مسائل بانکی، نفتی و نقدینگی ایران اقدامات اساسی لازم را انجام دهند و در غیر این‌صورت، دیگر ایران محدود به تولید اورانیوم غنی شده 3.67 درصد نخواهد بود و این میزان را یقینا افزایش خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: در صورتی که تا دو ماه آینده ما شاهد اقدام اساسی از طرف‌های مقابل خود نباشیم، مجددا طراحی و نوسازی نیروگاه آب سنگین اراک را با هدف غیر‌اتمی، شروع خواهیم کرد و از نیروهایی که در گذشته مجبور به جابجایی و انتقال آنها شده بودیم، دوباره استفاده خواهیم کرد. بعد از گذشت 12 سال، هنوز کشورهای اروپایی وعده و وعیدهای بی‌پایه و اساس می‌دهند و در عمل هیچ‌گونه همکاری جدی با ایران در قبال تعهدات خود در برجام نداشته‌اند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی و بدعهدی کشورهای اروپایی دیگر قابل تحمل جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود، بیان کرد: صبر و حوصله در برابر کارشکنی‌های آمریکا و اروپا حدی دارد و دیگر این بدعهدی برای ملت 83 میلیونی جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نیست و مطمئنا آمریکا و اروپایی‌ها ضرر خواهند کرد.
وی تصمیم نظام و شورای عالی امنیت ملی را در قبال اولتیماتوم 60 روزه به کشورهای هم‌پیمان ایران، حکیمانه دانست و افزود: امروزه اروپایی‌ها حتی در قبال تامین کوچک‌ترین و ساده‌ترین اقلام مورد‌ نیاز صنایع کشور و علی‌الخصوص استان مرکزی بازی در می‌آوردند، اما باید بدانند که ملت شریف ایران روی پای خود ایستاده است و هیچ‌گاه تسلیم زورگویی‌های آنها نخواهد شد چراکه همه ملت ایران پشت این تصمیم ایستاده‌اند و با قدرت تمام از آن دفاع می‌کنند.
خطیب جمعه اراک حضور نیروهای نظامی ایران را در سرنگونی نیروهای تکفیری در منطقه مهم برشمرد و افزود: در صورتی که نیروهای غیور و دلاور ایران در آن شرایط حضور نداشتند، هم اکنون داعش تمامی شهرهای اروپا را به خاک و خون می‌کشید و هراس شدیدی را در دل جهانیان به راه می‌انداخت. ملت ما باید بدانند که دشمن آسیب‌پذیر است و از رو‌در‌رویی با ایران واهمه دارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: ما در دوران 8 سال دفاع مقدس و با دستان خالی در برابر بسیاری از قدرت‌های جهانی صف‌آرایی کردیم و امروزه نیز که به لطف الهی و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری از توان نظامی بالایی برخوردار هستیم، می‌توانیم در برابر یاوه‌گویی‌های دشمنان، مشت محکمی به دهن آنان بزنیم.
وی با بیان اینکه استان مرکزی ظرفیت صادرات غیر‌نفتی به میزان 2 میلیارد دلار را دارا است، اظهار کرد: ان‌شاء‌الله در آینده واحدهای صنعتی، آموزشی، تولیدی و... در کشور و استان مرکزی با قدرت فعالیت خواهند کرد و ما وابستگی خود را به همت بلند مردم خود به حداقل می‌رسانیم.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و حضرت ابوطالب(ع) و دیدار مقام معظم رهبری با طلاب حوزه‌های علمیه کشور، بیان کرد: شهدای 8 سال دفاع مقدس و مدافعین حرم برای ما افتخار‌آفرین هستند و امروز نیز همگی ما وظیفه داریم تا در لحظه به لحظه زندگی خود، شیوه و منش این بزرگواران را الگو قرار دهیم. مردم و روحانیت یکی هستند و همه با به عنوان سربازان امام زمان، وظیفه داریم تا در برابر دشمنان ایستادگی کنیم و پوزه آنان را به خاک بمالیم.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی به فرا‌رسیدن سالروز اشغال فلسطین توسط مزدوران اسرائیلی اشاره کرد و گفت: بعد از گذشت 70 سال از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها، آنها ناچار شدند تا با سر افکندگی و ذلت تمام در برابر مردم فلسطین تسلیم شوند و این بار نیز رسوایی خود را به جهانیان نشان دهند. ما در طول این مدت عزت مردم فلسطین را به چشم دیده‌ایم و با لطف خدا و برکت امام راحل انقلاب و خون شهدا، در آینده نیز این سربلندی برای حقیقت‌طلبان و سرافکندگی و خواری برای دشمنان باقی خواهد ماند.
به گزارش ایکنا، نمازگزاران اراکی به همراه مردم دیگر شهرهای استان مرکزی پس از برپایی نماز جمعه با حضور در راهپیمایی، حمایت خود از بیانیه شورای عالی امنیت ملی را اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha