ماجرای پایین‌آوردن تابلوی مؤسسه قرآنی «سفینةالنجاة» از سوی شهرداری اراک و پاسخ مسئول مربوطه
کد خبر: 3810444
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
ایکنا پیگیری کرد؛

ماجرای پایین‌آوردن تابلوی مؤسسه قرآنی «سفینةالنجاة» از سوی شهرداری اراک و پاسخ مسئول مربوطه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک در تماس تلفنی شرح ماوقع پایین آوردن تابلوی این مرکز قرآنی را در اختیار ایکنا گذارد که برحسب وظیفه پیگیری لازم از سوی این رسانه صورت گرفت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین محمدی‌هزاوه، مدیر مؤسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک در پی تماس تلفنی با این خبرگزاری اعلام کرد شب اول ماه مبارک رمضان سازمان زیباسازی شهرداری اراک اقدام به بازکردن تابلوی این مؤسسه کرده است.
محمدی در این خصوص گفت: سازمان زیباسازی شهرداری اراک در اولین شب ماه مبارک رمضان تابلوی مرکز قرآنی سفینةالنجاة اراک واقع در خیابان 17 متری ملک رو به روی مسجد آیت‌الله سلطان را باز کرده و تنها یک تابلوی کوچک سردر کوچه که در دید انظار نیست را باقی گذاشتند.

وی ادامه داد: تابلوی ما بیشتر برای پوشش دیوار فرسوده و پوشاندن آجرهای قدیمی ساختمان بوده و قصد ما این بود به فضاسازی و زیباسازی کمکی کرده باشیم، ما به زیباسازی فکر می‌کردیم و به همین منظور برای زیباکردن فضا تابلویی منقش به آیات قرآن سفارش داده‌ایم تا هم به زیبا کردن فضا و هم در جذب افراد به کلاس‌های قرآنی کمکی کرده باشیم.
محمدی با بیان اینکه از هر فرصت و طریقی برای جذب افراد مختلف به قرآن باید استفاده کرد، افزود: ما و دیگر مراکز قرآنی به دنبال این هستیم تا به قرآنی شدن جامعه فکر کمک کنیم حال به جای اینکه از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف تبلیغات قرآنی در راستای حمایت صورت گیرد اما شبانه تابلوی ما را باز می‌کنند.

وی از اخطار شهرداری اراک در شش ماه گذشته نیز خبرداد و گفت: با دریافت اخطار از سوی شهرداری به مرکز زیباسازی شهرداری نیز مراجعه و شرایط را برای آنان بازگو کردم که توجیه شدند و بیان کردند ما با شما کاری نداریم اما پس از گذشت شش ماه دوباره تابلو را باز کردند.
محمدی در پاسخ به سؤال استدلال شهرداری برای بازکردن تابلو چه بود اظهار کرد: استدالال آنان این بود که مدیر مدرسه پایین‌تر از مرکز قرآنی ما که تابلوی آنان را هم باز کرده بودند گلایه داشته چرا بین مدرسه او و مرکز قرآنی تفاوت قائل هستند، مسئولان شهرداری هم گفتند در برابر قانون همه یکسان هستند و تفاوتی بین افراد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر مراکز قرآنی برابر با دستگاه‌های دیگر هستند چرا طبق قانون از مالیات معاف و پول برق مراکز قرآنی صفر است، مراکز قرآنی از دیگر مراکز مستثنا هستند و مسئولان نباید این مرکز قرآنی را با مدرسه یکی کنند. اگر تبلیغات فضای شهری را به هم می‌ریزد چرا بر بدنه اتوبوس‌ها تبلیغاتی است که فضا را خراب کرده است، آیا نباید افرادی باشند تا از مراکز قرآنی حمایت کنند؟
محمدی در پاسخ به این سؤال که شهرداری در پاسخ اعتراض شما چه گفت نیز اظهار کرد: آنان گفتند خود ما با بالابر تابلوی شما را نصب می‌کنیم، من با نفس کار مشکل دارم چرا باید تابلوی مؤسسات را باز کنند. من به نظر خود مسئولان که تقاضای مکانی در شأن بچه‌هایشان داشتند در این مکان فعال هستم حال نباید حمایت کنند؟
پس از شنیدن صحبت‌های مدیر مؤسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک به سراغ ایرج ابراهیمی، سرپرست معاونت سیما و منظر شهرداری اراک رفتیم و مساله را با او در میان گذاشتیم که گفت: سال گذشته اخطارهای لازم داده شده بود، وظیفه ما کنترل و کاهش ضایعات بصری است که ما باید به هر شکلی آنان را بطرف کنیم.

وی تصریح کرد: اخطارهای لازم داده شده است، اما متأسفانه مراجعه‌ای نکردند هم تعداد تابلو و هم طرح و نصب آن مشکل دارد، دیروز به آقای محمدی گفته‌ام نمای ساختمان قدیمی است و باید به گونه‌ای عمل کنند تا تابلوهای آنان در دید انظار جلوه بدی نداشته باشد.
ابراهیمی با تأکید براینکه با اعلام درخواست مدیر مؤسسه مذکور حداکثر تعامل و همکاری را با آنان خواهیم داشت، اظهار کرد: بنده خود اعتقاد بر افزایش مراکز قرآنی دارم، معتقدم تاجایی که امکان دارد باید مراکز قرآنی در سطح شهر افزایش پیدا کند، در حال حاضر تعداد مراکز آموزش قرآن در اراک محدود هستند و وظیفه این است که از این مراکز حمایت کنیم لذا با اعلام درخواست ضوابط شهری در نصب تابلو برای آنان تشریح می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که باز کردن تابلوی مرکز قرآنی یاد شده به خاطر صحبت‌های مدیر مدرسه‌ای که از باز نکردن تابلوی مؤسسه گلایه داشت بوده است یا خیر گفت: مدیر مؤسسه گلایه کرده است اما باز کردن تابلو به دلیل گلایه نبوده است، دلیل باز کردن بی‌توجهی خودشان به اخطارهای مختلف است، باید با دریافت اخطار مراجعه صورت می‌گرفت تا ما با وی وارد مذاکره شده و ضوابط نصب تابلو را تشریح می‌کردیم و آنان تشریح می‌کردیم ولی متأسفانه مراجعه‌ای انجام نشد و سازمان نیز علی‌رغم پیگیری‌ها مجبور به باز کردن تابلو شد، دیروز به آقای محمدی هم گفتم درخواست تابلو را بدهند تا در اسرع وقت نصب شود.
ابراهیمی بیان کرد: ما قطعاً به حکم وظیفه از مراکز قرآنی حمایت می‌کنیم، اما آنان هم باید به قانون و مقررات شهری پای‌بند باشند، در واقع انتظار ما از مراکز قرآنی بیش از دیگران است تا به ضوابط عمل کنند؛ چراکه آنان الگو و نمونه‌ای برای سایر شهروندان هستند، ما با نفس کار مخالف نیستیم و حمایت می‌کنیم و آماده‌ایم هر کاری از دست‌مان بر‌آید انجام دهیم تا مراکز قرآنی شناخته شوند ولی درچارچوب رعایت ضوابط و مقررات.
انتهای پیام

captcha