فعالیت‌ بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به داخل کشور محدود نشود
کد خبر: 3810730
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

فعالیت‌ بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به داخل کشور محدود نشود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نباید به داخل کشور محدود کنیم، افزود: وظیفه ما، ثبت حماسه‌های جاویدان امت اسلامی یا همان تمدن اسلامی است که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده‌اند.

گردشگری دفاع مقدس؛ ابزاری مهم برای حفظ هویت اصیل اسلامیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، شنبه، 21 اردیبهشت در دیدار با غلامرضا لطفعلیان، مدیرعامل شرکت گاز لرستان با بیان این‌که ما خود را یک مجموعه دفاعی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی می‌دانیم، اظهار کرد: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که ارزش‌های تولید شده توسط خون پاک شهدا و ارزش‌هایی که حاکی‌از حماسه‌های تاریخی ناب امت اسلامی است، را حفظ و پاسداری کند.
وی با بیان این‌که فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را نباید به داخل کشور محدود کنیم، افزود: وظیفه ما، ثبت حماسه‌های جاویدان امت اسلامی یا همان تمدن اسلامی است که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده‌اند.
ناصرپور با اشاره به ساخت باغ موزه و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در مراکز استان‌ها، اضافه کرد: در باغ‌موزه‌های دفاع مقدس که بخشی‌از کار‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، تلاش ما این است که آن همه ارزش، زیبایی، ایثار، جسور بودن در کارها، شجاعت، مردانگی و تقدیم بالاترین ارزش انسانی که جان انسان‌هاست در راه حق و حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) را حفظ و به آیندگان منتقل کنیم.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: در باغ موزه دفاع مقدس آثار مربوط به شهدا و آن‌چه که باعث حفظ یاد شهدا است، نگهداری می‌شود.
ناصرپور با تأکید بر این‌که امروز دشمن به‌دنبال این است که هویت اصلی ما را خدشه‌دار و نابود کند، اضافه کرد: آن‌چه که باعث می‌شود فرهنگ شکل بگیرد و بماند، هویت است و گردشگری ارزش‌های دفاع مقدس بهترین ابزاری است که می‌تواند آن هویت اصیل اسلامی ما را حفظ کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که مجموعه فرهنگی دفاع مقدس، یک محل گردشگری دفاع مقدس است، افزود: ما باید بتوانیم در سال رونق تولید، به باز تولید، بیان و نگهداری ارزش‌های دفاع مقدس کمک کنیم.
ناصرپور اضافه کرد: باید تلاش کنیم آن فرهنگ اصیل اسلامی که امام خمینی(ره) توانستند با تکیه برآن و با ارتباط وسیع با مردم، از گرداب‌های مختلفی در آن ۱۰ سال رهبری خودش، نظام را عبور بدهند، نگهداریم چراکه با حفظ آن فرهنگ هویت‌مان را حفظ می‌کنیم.
وی در ادامه ضمن اشاره به سیل اخیر در چندین شهر کشور به‌ویژه شهر‌های پلدختر و معمولان، گفت: در جریان کمک‌رسانی و امدادرسانی به سیل‌زدگان، شاهد تلاش‌های کارکنان شرکت گاز برای وصل کردن گاز برای مردم و رضایت‌مندی آن‌ها از شرکت گاز بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام

captcha