فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» اعلام شد
کد خبر: 3810746
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» اعلام شد

گروه فرهنگی ــ فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» با شعار «هنر، همگرایی و مهربانی» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، 22 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» در راستای تحقق اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با شعار «هنر، همگرایی و مهربانی» خبر داد.
وی افزود: نهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» از تاریخ 22 تا 24 مردادماه و همزمان با اعیاد قربان و غدیر در سنندج برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: همزمان با دهمین سالگرد سفر پرخیر وبرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کردستان در اردیبهشت ماه 88 که فصل جدیدی در زمینه حرکت رو به توسعه استان به ویژه در بخش فرهنگ وهنر با توجه به نگاه ژرف معظم له به این بخش که استان را به عنوان استان هنر و فرهنگ معرفی کردند، فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» اعلام می‌شود .
وی بیان کرد: این اهمیت و توجه ویژه رهبری به موضوع فرهنگ و هنر استان، زمینه را برای برجسته کردن ویژگی‌ها و مؤلفه‌های مربوط به آن بیش از پیش فراهم کرد و با توجه به موسیقی عرفانی کردستان حوزه هنری در جهت معرفی این ویژگی اقدام به برگزاری جشنواره موسیقی با محوریت دف کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت و زمینه معرفی کردستان به عنوان پایتخت دف جهان را مهیا کرد.
دبیر جشنواره دف نوای رحمت ادامه داد: از ویژگی‌های این جشنواره توجه به نواهای عرفانی وخانقاهی است و توانسته است این نواها را در سراسر ایران معرفی و هم اکنون با ارتباطی که بین دف‌نوازان کشوری مهیا شده است ، دف در بین علاقه‌مندان موسیقی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هر ساله شاهد حضور و کشف استعدادهای جدید در این زمینه از سراسر کشور بوده‌ایم.
وی افزود: ثبت سنندج به عنوان مرکز ساخت دف و دف‌نوازی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره بوده که با گردهمایی 1000 دف نواز سنندجی به عنوان یک اجتماع بزرگ دف‌نوازی جهانی در عمارت خسروآباد سنندج حاصل شد و دف را جهانی کرد.
مرادی تقدیر از پیشکسوتان مولودی‌خوانی و مفاخر موسیقی کردستان را در دوره‌های مختلف این جشنواره را از دیگر بخش‌های مهم ذکر و بیان کرد: در طول رقابت شرکت کنندگان در بخش جنبی شاهد برگزاری اجراهای موسیقی از نواحی مختلف ایران بوده ایم که در این دوره نیز ادامه خواهد یافت.
مرادی با اشاره به همکاری ارزنده موسسه سپهر جشنواره‌ها و رویدادهای هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی در برگزاری این جشنواره به عنوان یک برنامه ملی گفت: ترویج مضامین و مفاهیم رفیع اسلامی و انسانی، کشف و حمایت از استعدادهای جوان، مقابله با تهاجم فرهنگی با بهره مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فاخر، خلق و تولید آثار هنری فاخر و نمونه برای ابلاغ تعالیم اسلامی، توجه به موسیقی‌ عرفانی برگرفته از تعالیم دینی و اسلامی و تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی بین مسلمانان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موسیقی عرفانی از اهداف برگزاری جشنواره دف نوای رحمت است.
مرادی با اشاره به بخش‌های بین‌الملل، سراسری و جنبی در این دوره از جشنواره افزود: بحش بین‌الملل به صورت غیر رقابتی و بر اساس میزان درخواست گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه برگزار می‌شود.
وی گفت: شرکت کنندگان تا 22 تیر ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع واقع در سنندج – خیابان شهید تعریف پایین تر از بیمارستان شهید قاضی ،کد پستی 15651-66176 ارسال کنند.
مرادی در پایان یادآور شد: اعلام نتایج داوری مرحله اول و اسامی پذیرفته‌شدگان در بخش مسابقه 5 مردادماه اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha