برپایی دوره تربیت مربی «تفسیر قرآن کریم» در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3810760
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

برپایی دوره تربیت مربی «تفسیر قرآن کریم» در خراسان‌شمالی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی از برپایی دوره تربیت مربی «تفسیر قرآن کریم» در استان خبرداد.

برپایی دوره تربیت مربی «تفسیر قرآن کریم» در خراسان‌شمالی

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: مقرر است طی سال جاری از سوی این نهاد دوره تربیت مربی« تفسیر قرآن کریم» با ظرفیت ۱۰۰ نفر در استان برپا شود.
وی ادامه داد: این دوره آموزشی در سطح نونهالان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود تا با استفاده از اساتید برجسته در حوزه تفسیر قرآن کریم بتوانیم حدود ۱۰۰ مربی درجه یک و شاخص در این حوزه تربیت کنیم.
یعقوبی با بیان اینکه امیدواریم هر یک نفری که در این دوره، مورد تربیت تفسیر قرآن کریم قرار می‌گیرد بتواند خود صدها نفر دیگر را آموزش بدهد، یادآور شد: جزییات این طرح و نحوه ثبت نام و شروع کلاس‌ها متعاقبا از سوی دفتر ولی فقیه در استان اعلام خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم انس با قرآن در بین جوانان، خاطرنشان کرد: جامعه دینی باید بتواند با قرآن تمدن ساز شود و امور را مدیریت کند، زیرا قرآن هم انسان ساز و هم تمدن ساز است.
یعقوبی افزود: با منبع عظیم قرآن باید زندگی‌های ما و سبک حیات ما به‌گونه‌ای باشد که زندگی ما معرف اعتقادات و باورهای ما باشد تا سایر جوامع از زندگی ما پی به باور ما ببرند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از قبرستان‌ها به بطن جامعه آورد، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این بود که قرآن را به میان میدان آورد.
استاد تفسیر قرآن کریم بیان کرد: پیش از انقلاب برخی از کشورهای عربی به ما ایراد می‌گرفتند که خیلی با قرآن مأنوس نیستید، اما امروز حفاظ و قرای فراوانی در کشور تربیت شده‌اند که مقام‌های بین‌المللی کسب می‌کنند.
انتهای پیام

captcha