پناه بر خدا از خشم انتقامش
کد خبر: 3810822
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
روز ششم/

پناه بر خدا از خشم انتقامش

گروه معارف ــ یکی از مضامینی که در دعای روز ششم ماه مبارک رمضان آمده، این است که از خدا می‌خواهیم ما را از خشم انتقام خویش دور بدارد.

پناه بر خدا از خشم انتقامشبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در دعای روز ششم ماه رمضان آمده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌
«اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِي فِيهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِيَتِكَ، وَ لا تَضْرِبْنِي بِسِيَاطِ نَقِمَتِكَ، وَ زَحْزِحْنِي فِيهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ، بِمَنِّكَ وَ أَيَادِيكَ، يَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِينَ.»
خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی‌ات وامگذار و با تازیانه‌های انتقامت عذاب مکن و از موجبات خشمت دورم بدار؛ به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل‌شدگان.

روز ششم ماه مبارک چه کنیم
يكى از وصاياى پیامبر(ص) توصیه به تلاوت قرآن است.
امام حسین(ع) نیز در این رابطه فرمود «قرآن عهد خداوند است به سوى بندگان. همانا سزاوار است كه هر مرد مسلمانى در هر روز به آن عهد نظر كند و از آن 50 آيه قرائت كند».
امام صادق(ع) نیز در این خصوص فرمود «كسى كه قرآن را بسيار قرائت كند و با او عهد تازه كند، به مشقت كشيدن در حفظ آن، 2 اجر به او عطا فرمايد». از اين حديث مشخص می‌شود قرآن و قرائت آن بایستی در اعماق قلب انسان تأثير كند و باطن انسان صورت كلام الهى گردد و از مرتبه ملكه به مرتبه تحقق رسد.
آن حضرت در جای دیگری فرمود «جوان مؤمن اگر قرائت كند، قرآن در گوشت و خون او وارد شود». این امر بیانگر آن است که با تلاوت قرآن، این کتاب در قلب آدمی نهادینه می‌شود.
همچنین در مفاتیح‌الجنان نمازی برای این شب وارد شده که 4 رکعت است که پس از قرائت سوره حمد، سوره ملک خوانده می‌شود.
انتهای پیام

captcha