قراء جهان اسلام در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد معرفی می‌شوند
کد خبر: 3810963
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱

قراء جهان اسلام در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد معرفی می‌شوند

گروه فعالیت‎های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ویژه برنامه‌های امسال در نمایشگاه، برپایی کرسی تلاوت با حضور 9 تن از قاریان خارجی و 14 تن از قاریان ایرانی است که با هدف معرفی قراء جهان اسلام برگزار می‌شود.

قراء جهان اسلام در نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد معرفی می‌شوندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در نشست خبری تشریح برنامه‌های چهاردهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد، امروز 22 اردیبهشت‌ماه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که دل و جان‌ها آماده پذیرش معارف قرآنی است و نمایشگاه قرآن و عترت نیز به پاسداشت سالگرد نزول قرآن برپا می‌شود.
وی در خصوص اهداف برگزاری نمایشگاه بیان کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی، تقویت موسسات و نقش نهادهای مردمی، ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای فعال قرآنی، معرفی ظرفیت‌ها و مزیت‌های مشهد به عنوان یک شهر فرا ملی که سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون زائر خارجی است و بر همین اساس در نمایشگاه امسال نیز برای زائران خارجی هم برنامه‌هایی پیش‌بینی شد است.
کاظمی‌نسب ادامه داد: ما در زمینه ورزش و سینما ورزشکاران و هنرمندان و پیشکسوتان این حوزه‌ها را خوب به مردم معرفی کرده‌ایم، لذا شناسایی و شناساندن پیشکسوتان و فعالان قرآنی به عموم مردم نیز از دیگر اهداف ما در نمایشگاه قرآن و عترت است.
وی با بیان اینکه دو نمایشگاه تهران و مشهد در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: از ویژه برنامه‌های امسال در نمایشگاه برپایی کرسی تلاوت با حضور 9 تن از قاریان خارجی و 14 تن از قاریان ایرانی است که با هدف معرفی قراء جهان اسلام برگزار می‌شود.
دبیر چهاردهمین نمایش بین‌المللی قرآن و عترت گفت: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد داشتن برنامه است که در این خصوص همه ساله در کمیته‌ها و جلسات تخصصی برنامه‌های محتوایی بررسی و به برنامه‌های اجرایی تبدیل می‌شود که در این راستا 22 کمیته شامل 23 بخش فعال است.

حضور 15 ناشر بین‌المللی در نمایشگاه قران
وی اظهار کرد: بخش بین‌الملل شامل دو بخش قرآن و فرهنگ ملل اسلامی است که با همکاری جامعه المصطفی و در بخش دیگر هنرمندان و اندیشمندان حوزه قرآن حضور دارند. بخش ناشران شامل 110 ناشر که 15 ناشر بین‌المللی است.
کاظمی‌نسب ابراز کرد: محافل جنبی بنا به سلایق گوناگون و در سنین مختلف شامل برنامه‌های معارفی، جنگ‌های قرآنی، بازی‌های کودک و نوجوان، سحری خوانی، چاووشی خوانی که این دو برنامه با هدف احیاء سنت‌های قدیم مشهد در نمایشگاه اجرا خواهد شد.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بخش کمیته بین‌الملل نیز برگزاری نشست با موضوعات معارفی و... پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه در بخش کمیته هنری نیز فیلم‌ها با موضوعات قرآن و عترت در نمایشگاه اکران خواهد شد.
وی بیان کرد: بخش هنرهای تجسمی و قرآنی شامل تصویرگری آیات، خوشنویسی و...، بخش تفسیر و تدبر و بخش کودک و نوجوان که یکی از بخش‌های فعال و پرمخاطب است و با همکاری آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری و همچنین موسسات قرآنی برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.
کاظمی نسب عنوان کرد: بخش موسسات فرهنگی قرآن و عترت، تشکل‌های مردمی فعال، بخش ادارات و سازمان‌های دولتی، بخش فن‌آوری اطلاعات، بخش فرهنگ وهنر، بخش دانشگاهی و پژوهش‌های قرآنی، بخش عفاف و حجاب و مد لباس ایرانی و اسلامی، بخش فرهنگ زیارت، بخش مشاوره‌های قرآنی، بخش حوزه، بخش صنایع دستی و هنرهای قرآنی، آواها و نغمات قرآنی، کرسی تلاوت، بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های جمعی و مجازی از دیگر بخش‌های نمایشگاه قرآن و عترت امسال است.
دبیر چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت: بخش شعار سال و تبیین رونق تولید نیز از جمله بخش‌های نمایشگاه قرآن و عترت است، ضمن اینکه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخته خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه قرآن و عترت شامل 700 غرفه از 23 تا 30 اردیبهشت‌ماه به مدت 8 شب از ساعت 18 تا 24 ویژه عموم در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد برپا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha