اهل بهشت دنبال عیب‌جویی از دیگران نیستند
کد خبر: 3810986
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

اهل بهشت دنبال عیب‌جویی از دیگران نیستند

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در گیلان به سلامت و امنیت صد درصدی متقیان در بهشت اشاره کرد و افزود: کینه در اهالی بهشت معنا ندارد و اهل بهشت دنبال عیب‌جویی از دیگران نیستند.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 22 اردیبهشت‌ماه در جلسه تفسیر آیه 49 سوره حجر، با اشاره به ویژگی زندگی انسان متقی در بهشت، اظهار کرد: اهل بهشت در باغ‌های سرسبز کنار نهرها قرار دارند.

وی به سلامت و امنیت صد درصدی متقیان در بهشت اشاره کرد و افزود: کینه در اهالی بهشت معنا ندارد و زندگی آنها در کنار همدیگر برادرانه است. اهل بهشت دنبال عیب‌جویی از دیگران نیستند و در بهشت درد و غم وجود ندارد؛ ضمن اینکه انسان در بهشت فناناپذیر است.

امام جمعه رشت انسان متقی و مخلص را دارای ویژگی‌های منحصر بفردی دانست و بیان کرد: انسان متقی کسی است که واجبات را انجام می‌دهد و محرمات را ترک می‌کند.

این کارشناس دینی حیرانی، سرگردانی و اضطراب را از ویژگی‌های دنیای مادی برشمرد و گفت: در روایت داریم تنها خاک است که می‌تواند انسان را سیر کند.

وی با اشاره به اینکه تربیت انسان در دنیا برای خدای متعال و پیامبر(ص) مهم است، خاطرنشان کرد: انسان عاقل از کنار هر موضوعی می‌گذرد از آن درس می‌گیرد؛ ضمن اینکه خدا راه را به انسان نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به پوشش ناهنجار بعضی از بانوان در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: پوشش بعضی از بانوان در خیابان‌ها و معابر عمومی موجب شرم می‌شود؛ در حالی که لباس مردان از زنان بهتر است.

وی با بیان اینکه زندگی خوش، سلامتی، امنیت، نداشتن کینه و حسادت، برادرانه زندگی کردن در کنار همدیگر و اینکه انسان بداند آنچه کسب کرده از دستش نمی‌رود از اصول زندگی این دنیاست، اظهار کرد: انسان می‌تواند با دست خود دنیا را نوعی بهشت کند.

امام جمعه رشت رعایت اصولی که در دین آمده را برای ساختن دنیای بهتر مهم عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های ماه رمضان ایجاد سلامتی برای انسان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه خدای متعال در آیه 49 سوره حجر فرموده «پیامبر به بندگان من خبر بده همانا من خودم بخشنده و مهربانم»، تاکید کرد: خداوند در ادامه آیه می‌فرماید «اما عذاب من دردناک است» و این امر از ویژگی‌های درس تربیتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha