کاریکاتور منفوران تاریخ در نمایشگاه قرآن روی دیوار می‌رود
کد خبر: 3810999
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴

کاریکاتور منفوران تاریخ در نمایشگاه قرآن روی دیوار می‌رود

گروه هنر ــ در بخش کاریکاتور نمایشگاه قرآن، چهره ۲۵ منفور تاریخ به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش ایکنا، یکی از بخش‌های ویژه در قسمت هنری بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، کاریکاتور است. این هنر با توجه به ویژگی‌های ذاتی خود در ذهن عام به عنوانی هنری طنز شناخته شده است. در عین حال این هنر توانایی آن را دارد تا موضوعات قرآنی را نیز مد نظر قرار دهد.
بنا به این گزارش، موضوعاتی چون عدالت‌خواهی، مبارزه با طاغوت، گناهان کبیره از جمله مضامینی است که هنرمندان کاریکاتور در این دوره نمایشگاه مورد توجه قرار داده‌اند و چهره‌های منفور تاریخی را در قالب کاریکاتور در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهند.
در بخش کاریکاتور نمایشگاه، همچنین سعی شده بحث دشمن‌شناسی هم مد نظر قرار گیرد، زیرا با توجه با اتفاقات این روز‌های جهان، فرعونیان معاصر کم نیستند که چهره آن‌ها در قالب کاریکاتور به نمایش در خواهد آمد. ترامپ، پادشاه عربستان، شاه مخلوع ایران از جمله این افراد هستند.
یادآور می‌شود، ۲۵ کاریکاتور در بخش هنری نمایشگاه قرآن به نمایش درخواهد آمد. در ضمن اساتیدی چون بهمن عبدی، استاد شجاعی و استاد حسین نیرومند از جمله کاریاکاتوریست‌های مطرحی هستند که آثارشان به نمایش در می‌آید. در کنار هنرمندان داخلی، از ۵ کاریکاتوریست خارجی هم آثاری به نمایش در می‌آید.
انتهای پیام
captcha