طرح «با قرآن در رمضان» در البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 3811027
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

طرح «با قرآن در رمضان» در البرز اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح «با قرآن در رمضان» در این استان اجرایی شده است.

طرح «با قرآن در رمضان» در البرز اجرا می‌شود

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا که اختصاص به قرائت جمعی روزانه یک جزء از کتاب کلام‌الله مجید دارد، از اول ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه در سراسر استان ادامه دارد.
وی افزود: معنای واقعی انس با قرآن صرفا با تلاوت، حفظ، شنیدن و تعلیم بدون تدبر و عمل به قرآن حاصل نمی‌شود، بلکه آنچه انس واقعی را معنا می‎‌بخشد عمل به آیات و تأثیرپذیری در عمل و رفتار تلاوت کننده است.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز گفت: امسال همزمان با شروع ماه میهمانی خدا، مراسم شاخص جزء خوانی قرآن کریم با قرائت روزانه یک جزء از کلام وحی به همت قاریان برجسته استانی در مساجد، دارالقرآن‌ها و هیئت‌های مذهبی البرز در حال اجراست.
ملازاده بیان کرد: تفسیر قرآن‌کریم نیز توسط مفسر قرآن هر روز به مدت ۳۰ دقیقه بعد از اتمام جزءخوانی برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در پایان بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است و باید در زمینه توسعه آن طوری برنامه‌‍ریزی و تصمیم‌گیری شود که این مهم به یک نهضت عظیم و فراگیر مبدل شود، چرا که اگر قرآن در زندگی مردم نفوذ کند بسیاری از مشکلات و موانع موجود در خانواده‌ها حل شده و به دنبال آن وضعیت فرهنگی جامعه نیز دگرگون می‌شود.
انتهای پیام

captcha