طرح بازرسی ویژه ماه رمضان در یزد اجرا شد
کد خبر: 3811038
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

طرح بازرسی ویژه ماه رمضان در یزد اجرا شد

گروه اجتماعی ــ مدیر اداره کل استاندارد یزد، گفت: طرح بازرسی و نمونه‌برداری ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح بازار تمامی مناطق استان در حال اجراست.

آغاز بازرسی طرح ویژه ماه رمضانبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل استاندارد یزد، محمدحسین ماجدی اردکانی، مدیرکل استاندارد استان یزد اظهار کرد: طرح بازرسی و نمونه‌برداری ویژه به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح بازارتمامی مناطق استان یزد آغاز شد.
وی افزود: اين طرح ویژه که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، از كالاهاي پرمصرف مشمول استانداردهای اجباری و تشویقی این ایام که در مراكز توزیع و فروش، به مردم ارائه می‌شود بازرسي و نمونه برداري انجام می‌شود.
ماجدی در خصوص جزئیات بازرسی و نمونه برداری گفت: انواع فرآورده‌های لبنی، شكر، زعفران، روغن سرخ كردنی، روغن در حال پخت زولبیا، بامیه، انواع نبات، زولبيا و باميه، انواع خرما و حلوا ارده، شربت پرتقال و آناناس کالاهای مشمول این طرح هستند.
این مقام مسئول ادامه داد: البته در طول سال نیز، بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها، خصوصاً در حوزه صنایع غذایی، این طرح حالت ضربتی و ویژه دارد.
دبیر کارگروه استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالا و خدمات استان یزد بیان کرد: متعاقب با زرسی‌ها و نمونه برداری‌هایی که صورت می‌پذیرد، کارشناسان استاندارد می‌توانند از طر یق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی مواد مصرفی مردم انجام می‌دهند از رسیدن مواد غذایی، سالم، بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه دار استان، اطمینان حاصل نمایند، ضمن این که به دلیل ویژه بودن طرح، صدور نتایج آزمون و گزارش موارد مربوطه در اسرع وقت انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha