تحقق ۱۰۰ درصدی زکات سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3811076
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

تحقق ۱۰۰ درصدی زکات سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ در استان، گفت: در سال ۹۶ در استان حدود پنج میلیارد ریال زکات فطریه جمع‌آوری شد که این میزان در سال ۹۷ به بیش از ۱۰ میلیارد ریال رسید.

تحقق  ۱۰۰ درصدی زکات سال گذشته کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمدکاظم نظری، معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای زکات استان، اظهار کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی پرداخت زکات در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ در استان نشان از باورهای دینی و اعتماد و اطمینان به نهادهای حمایتی و مؤسسات خیریه در رساندن آن به مستحق واقعی است.
وی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای جمع‌آوری زکات است و فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تمرکز و هماهنگی لازم در جمع‌آوری مطلوب زکات فطریه توسط مؤسسات خیریه در استان، اضافه کرد: مؤسسات خیریه و کمیته امداد امام خمینی(ره) کانال مطمئنی در خصوص جمع‌آوری زکات است.
نظری بیان کرد: برنامه‌ریزی لازم با هدف دعوت از عموم مردم، خیرین در پرداخت زکات، کمک به مستمندان، جمع‌آوری کمک‌ها، ایجاد شرایط و جایگاه مناسب برای پرداخت آن توسط شورای زکات استان انجام شود.
وی با بیان اینکه روحانیت در ترویج و فرهنگ‌سازی زکات نقش مهمی دارد، یادآور شد: شورای زکات در برنامه‌ریزی و مؤسسات و نهادهای خیریه در جمع‌آوری و صدا و سیما نیز در تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای مشارکت مردم بسیار مؤثر هستند.
انتهای پیام

captcha