جشنواره کتابخوانی رضوی؛ الگویی برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه
کد خبر: 3811149
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ الگویی برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود، گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی الگویی برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه است.

جشنواره کتابخوانی رضوی؛ الگویی برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه

به گزارش ایکنا از سمنان، نسرین قلی‌بیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه امروز، 23 اردیبهشت در این نشست آشنایی با فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌ بیت‌(ع) را از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی برشمرد.

به گفته وی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می‌شود که برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی جهت توسعه کتاب و کتابخوانی نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرای شهرستان هستیم که با توجه به ‌ضرورت تبیین مبانی و جهان‌بینی ناب اسلام محمدی جشنواره کتابخوانی رضوی الگویی برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه است.

محمدتقی ادهم، معاون فرماندار شهرستان سرخه نیز در این نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه با بیان اینکه گام برداشتن برای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی نوعی توفیق الهی است گفت: فعالیت برای جشنواره رضوی یک کار اعتقادی است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ رضوی و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است که باید دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخه باید برای برگزاری این جشنواره‌ همکاری کنند که در این راستا برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، نقد و معرفی کتاب می‌تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه نیز مؤثر باشد.

گفتنی است، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال همزمان با دهه کرامت برگزار و برای شرکت قشرهای مختلف مردم در این جشنواره 12 عنوان کتاب ویژه سنین کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معرفی شده است.

انتهای پیام

captcha