هم‌اندیشی مؤسسه قرآنی موفق در رامشیر/ استقلال مالی و مدرسان نخبه؛ رمز موفقیت این مؤسسه
کد خبر: 3811153
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

هم‌اندیشی مؤسسه قرآنی موفق در رامشیر/ استقلال مالی و مدرسان نخبه؛ رمز موفقیت این مؤسسه

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یکی از برنامه‌های مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر دعوت از نخبگان قرآنی مؤسسه با هدف هم‌اندیشی در موضوع مؤسسه قرآنی موفق است.

هم‌اندیشی مؤسسه قرآنی موفق در مؤسسه اهل البیت(ع) رامشیر

محمود حمیداوی مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برنامه‌های این مؤسسه قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: یکی از برنامه‌های این مؤسسه قرآنی دعوت از نخبگان قرآنی مؤسسه با هدف هم‌اندیشی در موضوع «مؤسسه قرآنی موفق» است. اولین نشست این هم‌اندیشی جمعه 27 اردیبهشت برگزار می‌شود و 25 نفر از قرآن‌آموزان، که در سال‌های گذشته در این مؤسسه پرورش یافته و امروز در جایگاه مربی و فعال قرآنی هستند، در آن حضور پیدا می‌کنند.

حمیداوی گفت: برای موفقیت یک کار فرهنگی و قرآنی سه راهبرد ارائه کرده‌ایم؛ راهبرد اول این است که چه کنیم مؤسسه از نظر مالی مستقل باشد، راهبرد دوم استادان پای کار و نخبه و راهبرد سوم موفقیت مؤسسه برخورداری از کادر کامل اداری، فرهنگی و پشتیبانی است. در این نشست با هم‌اندیشی اعضا میزان پیشرفت مؤسسه را در این سه راهبرد بررسی می‌کنیم. این نشست‌ها جمعه‌های ماه مبارک برگزار می‌شود.

این مدرس قرآن درباره دیگر برنامه‌های قرآنی مؤسسه گفت: پیش از آغاز ماه مبارک، تلاش کردیم برنامه سی شب، سی محفل را در نقاط مختلف شهرستان رامشیر هماهنگ کنیم اما به دلایلی میسر نشد و در حال حاضر برنامه ما این است که به همراهی گروهی از مسئولان شهر از جمله فرماندار و اعضای شورای شهر از جلسات قرآنی نقاط مختلف شهر بازدید می‌کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌های مؤسسه در دو شعبه آن در حال برگزاری است. یکی از این جلسات تفسیر آیات مشکل قرآن کریم است که ویژه بانوان همه روزه در مؤسسه قرآنی تشکیل می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر که خود مدرس این جلسه است، گفت: در قرآن کریم آیاتی وجود دارند که فهم آن‌ها قدری مشکل است و در این جلسات تلاش بر این است که براساس آیات و روایات به فهم این آیات نزدیک شویم. جلسه دیگر بیان داستان‌های قرآنی و تاریخی است که همه روز بعد از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) رامشیر برقرار است. 

حمیداوی همچنین گفت: به مناسبت نیمه ماه رمضان و ولادت امام حسن مجتبی(ع) محفل قرآنی بزرگی با حضور قاریان مطرح استان برنامه ریزی شده است. در کنار این برنامه، مراسمی به منظور تقدیر از مربیان قرآنی مؤسسه نیز همزمان با ایام شب قدر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام 

captcha