فراخوان کنگره شعر کوتاه «رمضانیه» منتشر شد
کد خبر: 3811191
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

فراخوان کنگره شعر کوتاه «رمضانیه» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ فراخوان پنجمین دوره کنگره شعر کوتاه «رمضانیه» از ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با پنجمین روز ماه مبارک رمضان منتشر شده و شاعران همدانی تا ۲۹ خردادماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

به گزارش ایکنا از همدان، پنجمین کنگره فصلی شعر کوتاه در قالب‌های دوبیتی و رباعی به همت دفتر شعر جامعه ایمانی برگزار می‌شود.
یکی از ویژگی‌های کنگره فصلی شعر کوتاه این است که در هر فصل یکی از متون ارزشمند دینی را محور قرار داده تا شاعران با درک آن متن، بیشتر با آموزه‌های اسلامی و معارف اهل‌بیت(ع) آشنا شده و می‌توانند در سروده‌های خود محتوای غنی‌تری را ارائه دهند.
محوریت این دوره از کنگره فصلی شعر کوتاه، دعاهای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه است که دعای ۴۴ دعای امام سجاد(ع) هنگام ورود ماه مبارک رمضان و دعای ۴۵ دعای حضرت هنگام وداع با این ماه است.
فراخوان پنجمین دوره این کنگره از ۲۱ اردیبهشت‌ماه همزمان با پنجمین روز ماه مبارک رمضان منتشر شده و شاعران تا ۲۹خردادماه فرصت دارند آثار خود را در پایگاه شعر هیأت به نشانی www.shereheyat.ir به ثبت برسانند و با توجه به روال کنگره‌های مجازی مهلت دریافت آثار قابل تمدید نیست.
کنگره فصلی شعر کوتاه با محوریت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می‌شود که یکی از اهداف مهم این کنگره‌ها ایجاد انگیزه برای ارائه آثار جدید توسط شاعران است، اما برگزاری مراسم‌های افتتاحیه و اختتامیه کنگره‌ها، موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود که با صرفه‌جویی در این هزینه‌ها می‌توان نسبت به برگزاری کنگره‌های دیگری نیز اقدام کرد.
آثار دریافتی توسط هیأت داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اساس کیفیت آنها با نظر داوران تعداد برگزیدگان کنگره مشخص می‌شود که برای هر اثر برگزیده نیز سه میلیون ریال هدیه در نظر گرفته شده است.

فراخوان کنگره شعر کوتاه «رمضانیه» منتشر شد
انتهای پیام

captcha