پایان دوره آموزشی ۴۷۰ قرآن‌آموز شهرستان فسا در سال ۹۷
کد خبر: 3811193
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

پایان دوره آموزشی ۴۷۰ قرآن‌آموز شهرستان فسا در سال ۹۷

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس کمیته امداد شهرستان فسا از اتمام پایان دوره آموزشی ۴۷۰ قرآن‌آموز این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد در کلاس‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم قرآن و ... شرکت کردند.

محمد مهدی کیهان‌پور، رئیس کمیته امداد فسا، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اتمام پایان دوره آموزشی 470 قرآن‌آموز این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: پرورش روحیه تحقیق، پژوهش و تدبر در مفاهیم قرآنی از برنامه‌های کمیته امداد و از اهداف فرهنگی این نهاد است.
وی با بیان اینكه این نهاد برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی را برای جامعه مخاطب خود برگزار می‌كند، گفت: هدف از اجرای برنامه‌های فرهنگی این نهاد، تعمیق و ارتقای باورها، اعتقادات و رفتارهای دینی در راستای حفظ و گسترش شأن و منزلت اجتماعی خانواده‌های مورد حمایت است.
كیهان‌پور با اشاره به تلاش‌های واحد فرهنگی این نهاد در ایجاد انگیزه قرآن‌پژوهان جهت شرکت درمسابقات یادآور شد: در سال گذشته 470 نفر قرآن‌آموز در کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، حفظ و مفاهیم کانون فرهنگی و تربیتی شهید بنده خدا اداره فسا شرکت و دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رساندند.
وی در ادامه با تصریح اینكه از تعداد کل قرآن‌آموزان، 40 نفر دررشته مفاهیم در طرح «قرآن در خانه» شرکت کردند، افزود: 25 نفر حافظ یک جزء، 262 نفر درسطح روخوانی و روان‌خوانی، 88 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر این شهرستان در دوره حفظ سوره یاسین و 55 نفر نیز در دوره درک و فهم قرآن شرکت کردند.
کیهانپور بیان كرد: به منظور شناسائی استعدادهای قرآنی مسابقات قرآن، ویژه خانواده کمیته امداد هرسال در رشته‌های چهارگانه قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ و اذان دوره هایی برگزار می‌شود که در سال گذشته 2 رشته کتبی مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه نیز به رشته‌های قبل اضافه شده است.
رئیس کمیته امداد فسا ارتقای سطح فرهنگی و دینی مددجویان تحت حمایت را از اولویت‌های کمیته امداد دانست و گفت: برگزاری طرح قرآن در خانه، طرح‌های ترم نور ویژه مددجویی و پرسنلی در تمامی گروه‌های سنی و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استانی و کشوری از فعالیت‌های قرآنی کمیته امداد در ترویج فرهنگ قرآنی است.
انتهای پیام

captcha