احتمال شیوع شپش در مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3811242
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

احتمال شیوع شپش در مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ معاون بهزیستی لرستان با اشاره به امکان شیوع شپش در مناطق سیل‌زده استان گفت: کارشناسان بهداشت باید در مهدهای کودک حضور یابند.

احتمال شیوع شپش در مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سلمان کریمیان، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی لرستان امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در جلسه کارگروه تخصصی حمایت‌های اجتماعی با محوریت ارزیابی نیازهای مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: بعد از وقوع سیل اقدامات اورژانسی به مناطق آسیب‌دیده ارائه شد که یکی‌ از این اقدامات برپایی مهدهای کودک بود.
وی با بیان این‌که ۲۳ مهد‌کودک ثابت و سیار با ۱۲۸۰ کودک در این مناطق دایر شد، اضافه کرد: علاوه‌ بر خدمات خوبی که در این مهدهای می‌شود غذای گرم در اختیار کودکان نیز قرار می‌گرفت.
معاون بهزیستی لرستان اظهار کرد: مهدهای کودک تا پایان اردیبهشت فعال هستند ولی فعالیت تا زمانی‌که وضعیت به حالت عادی برگردد ادامه خواهد داشت.
کریمیان با اشاره به امکان شیوع شپش در مناطق سیل‌زده، افزود: کارشناسان بهداشت باید در مهدهای کودک حضور یابند.

انجام فعالیت‌ها و اقدامات در مناطق سیل‌زده ‌ساختارمند انجام شود
ابتسام داشی، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان نیز در این جلسه، با بیان این‌که اقداماتی که در حوزه پیشگیری انجام می‌شود بسیار گسترده است، اظهار کرد: در محور اجتماعی استراتژیک اجتماعی داریم، مطالباتی مردم دارند و نمی‌توانند بیان کنند که ممکن است به دیگران و یا خودشان آسیب بزنند.
وی گفت: به‌عنوان یکی از استراتژیک‌های مهم توانمندسازی جامعه محلی از طریق استراتژیک‌های اجتماع محور را در دسترس کار قرار دهیم.
معاون بهزیستی لرستان با بیان این‌که وجود افراد متخصص در مناطق درگیر می‌تواند کمک‌کننده باشد، اضافه کرد: نهادی کوچک با کمبود منابع از نظر انسانی هستیم و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند ما را در این زمینه کمک کنند.
وی با بیان این‌که بهورزان در خانه بهداشت اطلاعات کاملی از جامعه محلی خود دارند و می‌توانند شبکه اجتماعی را تشکیل دهند، ادامه داد: انجام غربالگری روانی شهری به عهده بهزیستی و مناطق روستایی به عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
داشی با بیان این‌که در مناطق روستایی اطلاعی نداریم و گزارشی نشده است، تصریح کرد: انجام فعالیت‌ها و اقدامات در مناطق سیل‌زده باید ساختارمند انجام شود.

انتهای پیام

captcha