اعلام تدابیر پلیس فارس در ماه رمضان
کد خبر: 3811262
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

اعلام تدابیر پلیس فارس در ماه رمضان

گروه اجتماعی ـ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس به تشریح تدابیر پلیس در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف كرده است ولی تمامی کسانی که عذری دارند باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، كاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس امروز، 23 اردیبهشت‌ماه به تشریح تدابیر پلیس در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: در ماه مبارك رمضان، نیروی انتظامی استان فارس حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را اعلام می‌كند كه لازم است مدنظر شهروندان و واحدهای صنفی قرار گیرد.
وی افزود: گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف كرده است ولی تمامی کسانی که عذری دارند باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری كنند.
محمدی با اشاره به اینكه ساعت‌های آغاز و پایان طبخ و توزیع غذا از طریق اصناف به متصدیان مربوطه اعلام شده است، گفت: متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت كنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: فروش، عرضه و سرو مواد خوراکی و نوشیدنی و هرگونه اغذیه گرم در کلیه مکان‌های توریستی، ورزشی، تفریحی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است.
وی گفت: نیروی انتظامی در نزدیکی افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد كرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد كه در این راستا همکاری مردم بسیار راهگشا خواهد بود.
محمدی افزود: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است، از این‌رو از شهروندان درخواست می‌شود تا ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر نیروی انتظامی را یاری كنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس تأكید كرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف،‌ شهروندان می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش كنند تا برابر مقررات با افراد متخلف برخورد شود.
انتهای پیام

captcha