برگزاری 20 جشن گلریزان طی ایام رمضان در فارس/ 1283 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظارند
کد خبر: 3811269
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

برگزاری 20 جشن گلریزان طی ایام رمضان در فارس/ 1283 زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظارند

گروه اجتماعی ـ مدیركل زندان‌های فارس از برگزاری 20 جشن گلریزان برای زندانیان جرائم غیرعمد در این استان طی ایام ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی زندان‌های استان فارس، سید حشمت‌‌الله حیات‌الغیب، مدیركل زندان‌های فارس امروز، 23 اردیبهشت‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان گفت: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در شهر شیراز و شهرهای دارای زندان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه در شهرهای فاقد زندان همچون اوز، لامرد، جنت شهر، زرقان، گراش، خنج، شهرک غدیر داراب و روستای نوایگان داراب نیز این جشن‌ها برگزار خواهد شد، افزود: در مجموع ۲۰ جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان در استان فارس برگزار می‌شود.
مدیرکل زندان‌های فارس بیان كرد: تعداد ۱۲۸۳ زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس تحمل کیفر می‌کنند که از این تعداد ۳۵۶ نفر در زندان مرکزی شیراز، ۱۵۹ نفر در زندان ۲ شیراز، ۱۳۶ نفر در زندان مرودشت و مابقی در سایر زندان‌ها محبوس هستند و ۴۶ نفر زن و ۱۲۳۷ نفر مرد هستند.
حیات‌الغیب همچنین با اشاره به زندانیان مهریه در استان فارس گفت: آمار محکومین مهریه استان هم اکنون ۱۸۳ نفر استد که بیشترین آمار مهریه مربوط به زندان‌های مرکزی و شماره ۲ شیراز و کمترین آن مربوط به زندان‌های اقلید، آباده و قیروکارزین است.
نایب رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس اظهار كرد: محکومین مهریه در سال گذشته بیش از ۵۷۰ نفر بودند که با اجرای بخشنامه رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف محکومین مهریه این تعداد به ۱۳۰ نفر تقلیل یافت.
وی، میزان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت:‌ انتظار داریم با گذشت شکات و تخفیف شاکیان این مبلغ به کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان برسد.
مدیرکل زندان‌های فارس یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۲۰۱ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس بودند و تعداد ۵۲۴ زندانی با همت خیرین، شکات و کمک ستاد دیه از زندان‌ها آزاد شدند که از این تعداد ۴۹۹ نفر مرد و ۲۵ نفر زن بوده‌اند و مبلغ بدهی این افراد ۱۱۲ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ ۷۴ میلیارد تومان را شکات از حق خود گذشت کرده‌اند.
حیات‌الغیب تأکید کرد: جشن‌های گلریزان با همت خیرین نیک اندیش در سطح استان برگزار می‌شود و انتظار داریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته، خیرین نیکوکار، اصناف، بازاریان و مسؤولین استانی، ستاد دیه را حمایت کنند تا بتوانیم با مبالغ جمع آوری شده شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان در سطح استان باشیم.
وی اظهار كرد: سال گذشته استان فارس در آزاد سازی زندانیان رتبه سوم کشوری و در حجم بدهی استان فارس رتبه اول کشور را کسب کرده است و در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۵ درصد کمک‌های مردمی افزایش داشته است.
بنا بر این گزارش، خیرین نیک اندیش می‌توانند با مراجعه به ستاد دیه و یا از طریق شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۰ و شماره حساب ۱۰/۱۱۹۹۱۱۹۹ و همچنین کد دستوری از طریق تلفن همراه با شماره گیری ستاره ۷۳۳ ستاره ۴ ستاره ۱۰۱۰۱۰ مربع نسبت به پرداخت کمک‌های خیرخواهانه خود اقدام كنند.
یادآور می‌شود، مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شیراز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمع کثیری از خیرین نیکوکار برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha