مدت زمان پاسخگویی به ارباب رجوع ادارات كاهش یابد
کد خبر: 3811278
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

مدت زمان پاسخگویی به ارباب رجوع ادارات كاهش یابد

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس خواستار كاهش مدت زمان پاسخگویی به ارباب رجوع ادارات شد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید تدابیری اتخاذ کنند تا مدت و روال پاسخگویی به تقاضا و خواسته‌های مراجعان و ارباب رجوع تا حد ممکن کاهش یابد.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 23 اردیبهشت در حاشیه ملاقات مردمی و در جمع خبرنگاران گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید تدابیری اتخاذ کنند تا مدت و روال پاسخگویی به تقاضا و خواسته‌های مراجعان و ارباب رجوع تا حد ممکن کاهش یابد.
وی افزود: برگزاری چنین نشست‌ها و ملاقات‌هایی کمک خواهد کرد که فرایند پاسخگویی به خواسته شهروندان کاهش یابد و مدیران در همین جلسات پس از بررسی تقاضای مطرح شده پاسخ لازم را به آن تقاضا بدهند.
رحیمی ادامه داد: البته برخی از این تقاضاها تا دریافت پاسخ نهایی مراحل دیگری را نیز باید طی کند که مدیران موظند تا حصول نتیجه و ارائه پاسخ مناسب به متقاضیان، فرایند کار را کنترل و بررسی کنند.
استاندار فارس یادآور شد: حضور مدیران در این جلسات ملاقات‌های مردمی باعث می‌شود که وقت مردم کمتر در راهروهای ادارات و دستگاه‌ها تلف شود و یا پاسخ‌های مبهم به آنها داده نشود.
رحیمی افزود: در جلسه ملاقات مردمی امروز نیز تقاضای بیش از 70 مراجعه کننده بررسی و دستوراتی برای رسیدگی به درخواست‌ها صادر شد.
دارا كیانی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: از مجموع تقاضاهای بررسی شده در آخرین جلسه ملاقات مردمی استاندار فارس، به 38 درصد پاسخ مثبت، 33 درصد پاسخ منفی وبه 17 درصد مشاوره داده شد و 12 درصد نیز در دست اقدام است.
وی بیان كرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بالاترین کیفیت پاسخ‌دهی به تقاضای مراجعان مربوط به جهاد کشاورزی و بهزیستی بوده است.
انتهای پیام

captcha