دستیابی به تفاهم در سایه مذاکره با کشورهای جهان اسلام
کد خبر: 3811325
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
فقهی‌زاده در افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن اظهار کرد:

دستیابی به تفاهم در سایه مذاکره با کشورهای جهان اسلام

گروه بین‌الملل ــ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن، این کتاب آسمانی را اصلی‌ترین عنصر فرهنگ اسلامی برشمرد که در همه کشورهای اسلامی مشترک است و گفت: درصدد دستیابی به تفاهم در سایه مذاکره با کشورهای جهان اسلام هستیم.

به گزارش ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: تجربه میزبانی پاکستان را برای نخستین بار در این نمایشگاه داریم و تلاش می‌کنیم که در سال‌های بعد درباره سایر کشورها نیز این رویه را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه می‌توان راه برون‌رفت از مشکلاتی که جهان اسلام با آن درگیر است را در قرآن جستجو کرد، ادامه داد: لازم است دردها و چالش‌ها را به صورت صادقانه به قرآن عرضه کنیم و از این کتاب آسمانی راهکار بگیریم.

فقهی‌زاده اظهار کرد: دردهای جهان اسلام امروز، درد اختلاف و ستیزه‌گری است؛ در پرتو وحدت‌گرایانه قرائت امام خمینی و برپایی نمایشگاه قرآن به دنبال یافتن گریزگاهی از دام ستیزه‌جویی هستیم.

وی در ادامه سخنانش افزود: قرآن اصلی‌ترین عنصر فرهنگی اسلامی است که در همه فرهنگ‌های کشورهای جان اسلام مشترک است؛ این کتاب، محور وحدت جهان اسلام و عامل وابستگی آحاد امت اسلامی است. درصدد هستیم که با کشورهای مسلمان گفت‌وگو کنیم و در این پرتو به تفاهم برسیم.

انتهای پیام

captcha