سازمان فضای مجازی سراج در حوزه‌های سواد فضای مجازی و سلامت ذهن فعالیت دارد
کد خبر: 3811354
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸

سازمان فضای مجازی سراج در حوزه‌های سواد فضای مجازی و سلامت ذهن فعالیت دارد

گروه فناوری اطلاعات ــ سازمان فضای مجازی سراج به همراه مشاورانی در حوزه سلامت فضای مجازی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور دارد.

به گزارش ایکنا؛ صالح اصغری، دکتری جامعه شناسی فرهنگی و مدیر غرفه مرکز سواد فضای مجازی سازمان سراج در گفت و گو با این ستاد ارائه خدمات اجتماعی را دلیل اصلی حضور  سازمان فضای مجازی سراج در این دوره از نمایشگاه قرآن عنوان کرد و گفت: سازمان فضای مجازی سراج به‌مثابه یک نهاد انقلابی در راستای هم افزایی فعالین و متخصصین حوزه سایبر فعالیت می کند و خاصه در زمینه ایمن سازی خانواده ها فعالیتهای خود را ذیل مرکز سواد فضای مجازی در 30 استان کشور پیش برده است و می‌تواند ارتباط خوبی با خانواده‌ها برقرار کند.

وی ادامه داد: با پیشرفت فضای مجازی و فناوری‌های نوین اطلاعاتی، خانواده‌ها دغدغه‌های بسیاری در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، امنیت کاربری و حریم خصوصی دارند و سازمان فضای مجازی سراج احساس کرد که می‌تواند در رابطه با پاسخگویی به این دغدغه‌ها در این دوره از نمایشگاه حضور داشته باشد.

مدیر غرفه مرکز سواد فضای مجازی با بیان اینکه در دو بخش پیشگیری و درمان فعالیت جدی داریم، گفت: در حوزه پیشگیری موضوع سواد فضای مجازی و در حوزه درمان، کلینیک سلامت ذهن را راه‌اندازی کردیم و مشاوران به ارائه خدمات مشاوره در این دو حوزه می‌پردازند.

اصغری تأکید کرد: در گام نخست تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها را به فضای مجازی حساس کنیم و به خانواده‌ها آموزش دهیم که بدون آموزش‌ در فضای مجازی آسیب خواهند دید.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مراجعه‌کنندگان به غرفه سازمان فضای مجازی سراج والدین و مخاطبان 15 تا 40 سال هستند که دغدغه‌های خاصی دارند و آسیب‌های بازی‌های کامپیوتری برایشان خیلی مهم است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار«قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از 21 اردیبهشت ماه تا 4 خرداد ماه در مصلای حضرت امام خمینی( ره)در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha