جهاددانشگاهی؛ مصداق بهترین الگوها برای تلاش جهادی
کد خبر: 3811391
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

جهاددانشگاهی؛ مصداق بهترین الگوها برای تلاش جهادی

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری سمنان با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگوهای مناسب در کشور هستیم، گفت: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است.

جهاددانشگاهی؛ مصداق بهترین الگوها برای تلاش جهادی

به گزارش ایکنا از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان عصر روز گذشته، 23 اردیبهشت در نشست با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان سمنان در سالن شهید راحمی با اشاره به اینکه ما در همه امور نیازمند الگوهای مناسب در کشور هستیم و امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است، اظهار کرد: ما همیشه از علاقه‌مندان به مجموعه جهاددانشگاهی بودهایم و در هر جا هم که توفیق خدمت داشتیم، تعاملات خوب و مناسبی با مجموعه جهاددانشگاهی داشتیم زیرا شرایط کشور ما به‌گونه‌ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی یک الگوی مناسب برای تلاش جهادی در حوزه‌های مختلف است و همه کسانی که در کار فرهنگی علمی و بعضاً اقتصادی فعال هستند میتوانند از این الگو بهرهبرداری کنند.

خجسته‌پور خبرگزاریهای ایکنا و ایسنا را یکی از معتبرترین رسانههای این کشور دانست و گفت: یکی از دلایل اعتبار این دو رسانه استفاده از نیروهای جوان، متخصص و دانشجویی بوده که همواره به‌دنبال ایدهآل ها بودهاند زیرا اساس و پایه‌ریزی این خبرگزاریها بر پایه همین رویکردها، شکل گرفته است.

حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز با تأکید بر اینکه فعالیتهای ما در مجموعه جهاددانشگاهی همیشه با نگاه و رویکرد تقویت و کمک به کشور در بخشهای مختلف بوده، متذکر شد: در راستای تقویت و کمک به دولت سعی کردیم ظرفیتهای مجموعه جهاددانشگاهی را در همه بخشها به‌کار بگیریم و در راستای سند توسعه استان و آمایش و سند چشم‌انداز توسعه جهاددانشگاهی برنامهها را احصاء کرده و با برنامه حرکت کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان متذکر شد: در تدوین سند توسعه و آمایش استان میتوان از ظرفیتهای استان استفاده بیشتری کرد که باید نگاه ما بیشتر به داخل استان و ظرفیتهای داخل استان باشد.

رهایی بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بومی استان تأکید کرد و گفت: باید با استفاده از توانمندیهای درونی بیشتر ملاک عمل قرار گیرد زیرا امروزه یکی از دغدغههای حوزه آموزشی و پژوهشی استان این است که با توجه به محدودیتها و تنگناهایی که در استان داریم بیشترین فرصت فعالیتهای تخصصی آموزشی و پژوهشی را باید در اختیار مجموعههای بومی داخل استان قرار داد و از ظرفیتهای مجموعههای داخل استان بهره بیشتری گرفته شود .

انتهای پیام

captcha