کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن
کد خبر: 3811459
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ماه نزول قرآن فرارسیده است، ماهی که با خود آیاتی که معناگر زندگی هستند را برای انسان به ارمغان آورده است. در این ماه محافل و مجالس قرآنی بسیاری در مساجد و خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود که یکی از این مراکز مسجد امام صادق(ع) است. در این مسجد بانوان بسیاری در روزهای ماه رمضان گردهم جمع شده و درس‌هایی از قرآن را مرور می‌کنند.

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآنقرآن مجید به‌عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام(ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. مهم‌ترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد، ایجاد صبر برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می‌شویم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سرراه برداشته شده‌اند.
زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد. به دلیل اینکه قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که دربرگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.
حال ماه نزول قرآن فرارسیده است، ماهی که با خود آیاتی که معناگر زندگی هستند را برای انسان به ارمغان آورده است. در این ماه محافل و مجالس قرآنی بسیاری در مساجد و خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود که یکی از این مراکز مسجد امام صادق(ع) است. در این مسجد بانوان بسیاری در روزهای ماه مبارک رمضان گردهم ‌جمع شده و درس‌هایی از قرآن را مرور می‌کنند.
در جمعشان قرار گرفتیم، بانوانی از هر سن از جوان تا پیر در این محفل نشسته بودند و به صورت دلنشین قرآن گوش فرامی‌دادند.

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

25 سال فعالیت قرآنی
پروین آیتی، مدیر خانه قرآن و عترت زهرای اطهر(س) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ۲۵ سال است که در این مسجد مراسم جزءخوانی قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر ترتیل قرآن، تفسیر سوره‌ها، سخنرانی در موضوعات مختلف و کارگاه طب اسلامی نیز برای بانوان برگزار می‌شود.‌
مدیر خانه قرآن و عترت زهرای اطهر(س) بیرجند بیان کرد: در طول سال نیز در این خانه قرآن، برنامه‌هایی مانند جزء‌خوانی، تفسیر و ترجمه سوره‌های قرآن، آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم، کارگاه‌های سبک زندگی و طب اسلامی را برگزار می‌کنیم.
آیتی با بیان اینکه کلاس‌های این خانه قرآن در چهار رده سنی برگزار می‌شود، افزود: 16 مربی در این خانه قرآن مشغول فعالیت هستند و افراد با رفاقت و همدلی قرآن را حفظ می‌کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 150 نفر در این خانه قرآن مشغول آموزش هستند، تصریح کرد: هر ساله مراسم اعتکاف نیز با همکاری خانه قرآن برگزار می‌شود که امسال بیش از ۳۰۰ نفر معتکف خواهر داشتیم و مسابقات قرآنی را در طول زمان اعتکاف برگزار کردیم.

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآنمدیر خانه قرآن و عترت زهرای اطهر(س) بیرجند از تأثیرات کار در حوزه قرآن در زندگی‌اش گفت و افزود: وقتی آیات و مفاهیم قرآنی را در زندگی‌ات وارد کنی، خواهی توانست در تمام موارد خدا را در نظر داشته باشی و به او تمسک جویی.
آیتی بیان کرد: فعالیت در حوزه قرآن باعث شده تا در زندگی‌ام نظمی به وجود آید و برنامه زندگی خود را به گونه‌ای تنظیم کنم که هر روز آیات قرآن را در ذهن خود مرور کنم.
وی با بیان اینکه امسال مسجد امام صادق(ع) به عنوان پایگاه حفظ قرآن در شهرستان بیرجند انتخاب شد، اظهار کرد: این مسجد به علت فعالیت‌هایش به عنوان مسجد طراز در شهرستان شناخته شده است.
نقش قرآن در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی زندگی انسان، قابل دقت و بررسی است، هرچه بیشتر به آیات و مفاهیم آن دقت کنیم بیشتر نقش آن را در زندگی می‌یابیم.

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

کلاس درسی به وسعت زندگی در محضر قرآن

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

عکس از سپیده قلندری اسفدن
انتهای پیام

captcha