حضور کم‌رنگ ناشران در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
کد خبر: 3811468
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

حضور کم‌رنگ ناشران در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ حجت‌الاسلام عباس بسی‌خاسته با تصریح به حضور کم‌رنگ ناشران در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان گفت: مؤسسات فرهنگی و قرآنی در نمایشگاه امسال حضور خوبی داشتند و سعی کردند از فرصت نمایشگاه پل ارتباطی میان خود و مردم ایجاد کنند، تا خانواده‌ها با این ظرفیت‌ها آشنا شوند.

حضور کم‌رنگ ناشران در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان(آمـــــــــــاده/بدوه عکس)

حجت‌الاسلام عباس بسی‌خاسته، نویسنده کتاب «چگونه منبر برویم؟» ضمن حضور در غرفه خبرگزاری قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: ایام ماه رمضان فرصت بسیار خوبی است که عادت بسیار پسندیده‌ای که در سال‌های گذشته پایه‌ریزی شده است و آن  نمایشگاه کتاب و فعالیت‌های مؤسسات مرتبط با حوزه قرآن است، دیده شود. امسال هم خوشبختانه در روزهای آغازین این ماه مبارک، نمایشگاه قرآن و عترت با همت اداره‌کل ارشاد اسلامی دایر شد.

وی درباره نمایشگاه قرآن امسال اظهار کرد: به نظر می‌رسید نمایشگاه از لحاظ حجمی نسبت به سال‌های گذشته محدودتر بود. از لحاظ حضور ناشران در عرصه آثار قرآنی احساس می‌شد که ناشران کمتری حضور یافته‌اند. بیشتر حضور مؤسسات بومی استان که در حوزه قرآنی به ویژه با مخاطبان کودک و نونهال فعالیت دارند، دیده شد. 

بسی‌خاسته افزود: مؤسسات فرهنگی و قرآنی در نمایشگاه امسال حضور خوبی داشتند و سعی کردند از فرصت نمایشگاه یک پل ارتباطی میان خود و مردم ایجاد کنند، تا خانواده‌ها با این ظرفیت‌ها آشنا شوند. امیدوار هستیم فعالیت‌های قرآنی سال به سال و روز به روز بیشتر شود؛ چرا که هرگاه آدمی احساس می‌کند عرصه‌ها از جهت فشارهای دشمنان دین و قرآن بیشتر می‌شود؛ بایستی چنگ زدن به ریسمان محکم معنویت یعنی قرآن بیشتر شود.

این نویسنده کتاب‌های دینی گفت: امروز بیش از گذشته در معرض خطر تهدید دشمنان هستیم، بایستی تا می‌توانیم به حوزه حیات‌بخش و نورانی تعالیم قرآن پناه ببریم. با قرآن رفیق و مأنوس باشیم. قرآن غریب و مهجور است. در جامعه‌ای که بر مبنای دستورات قرآنی شکل گرفته زیبنده نیست خانواده‌ها و کودکان و بزرگسالان رابطه ضعیفی با قرآن داشته باشند و ما منتظر فرصت‌هایی مثل ماه رمضان باشیم.

وی تأکید کرد: همه با هم همت کنیم؛ مؤسسات، نهادهای فرهنگی و ارکان‌ حکومتی به ویژه در شرایط فشارهای اقتصادی امروز، حمایت از مؤسسات فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهند تا محصولات قرآنی با قیمت مناسب در اختیار خانواده‌ها قرار داد.

انتهای پیام

captcha