برخورد با منكر منجر به منكری مضاعف نشود
کد خبر: 3811497
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

برخورد با منكر منجر به منكری مضاعف نشود

گروه اجتماعی ــ رئیس كل دادگستری فارس با بیان اینكه برخورد با منكر نباید منجر به منكری مضاعف شود، گفت: در امر به معروف نباید نوع برخورد، دین‌گریزی به وجود بیاورد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس شب گذشته، 23 اردیبهشت‌ماه در همایش صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان که در سالن همایش‌های شهر شیراز برگزار شد، با تأکید بر اینکه جای برخی معروف‌ها و منکرها عوض شده است، گفت: در تبیین معروف و منکر کوتاهی صورت گرفته است و برخورد با منکر نباید خود منجر به منکری مضاعف شود و در امر به معروف نباید نوع برخورد، دین‌گریزی به وجود بیاورد.
وی با تصریح اینکه بیان و تفکرات امام برگرفته از ساختار‌های غربی نبود، گفت: ساختار حکومت کشور ایران، اسلامی است، قطعاً فرمایش‌های امام(ره) در تبیین جایگاه مسئولان بسیار مقدس است و هر کدام از مسئولان باید در خدمت‌گزاری، تعهد داشته باشند.
موسوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید: مسئولان در نظام مقدس اسلامی اگر در جهت ایجاد حکومت جهانی حضرت حجت(عج) حرکت نکنند، خائن و خطرساز هستند، حتی اگر به مردم خدمت کنند، افزود: اگر مسئولی در جایگاه خود به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را عمل نکند و به آن معتقد نباشد، طبق فرمایش امام(ره) خائن است حتی اگر خدمت‌رسانی کند، لذا همه در هر جایگاهی که هستیم چشم خود را بر روی خلاف شرع نبندیم.
رئیس کل دادگستری فارس موسوی به حمایت حقوقی از آمران به معروف و نهی از منکر اشاره كرد و گفت: در قوه مقننه قانونی برای حمایت از آمران به معروف تصویب شده است، مجموعه دادگستری با قوت از اقدامات مشروع قانونی که آمران و ناهیان دارند حمایت می‌کند.
انتهای پیام

captcha