توسعه گردشگری نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست
کد خبر: 3811498
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

توسعه گردشگری نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست

گروه اجتماعی ــ مدیرکل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه گردشگری نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست و متأسفانه باید گفت نبود زیرساخت‌ها بزرگترین چالش در صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

علیرضا جلال‌زایی، مدیرکل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: صنعت گردشگری امروزه به‌عنوان یک صنعت درآمدزا و ارز آور به شدت مورد توجه ذی‌نفعان بخش دولتی و خصوصی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند سومین صنعت درآمدزا برای کشور ما محسوب شود، افزود: به‌ویژه در شرایط تحریم که برخی صنعت‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند، پرداختن به صنعت گردشگری می‌تواند تا حد زیادی تحریم‌ها را خنثی کند.
مدیرکل صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان بیان کرد: صنعت گردشگری می‌تواند ارتباط با ملت‌ها را گسترش دهد و قطعاً در شرایط تحریم، گردشگری می‌تواند جایگزین محدودیت فروش نفت شود.
وی اظهار کرد: توسعه گردشگری نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست و متأسفانه باید گفت نبود زیرساخت‌ها بزرگترین چالش در صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.
جلال‌زایی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان نقاط بکر گردشگری زیادی دارد که نیازمند توجه بیشتر هستند. استان ما تاکنون نتوانسته آن‌طور که شایسته آن است، به دنیا عرضه شود، این در حالی است که جاذبه‌های گردشگری آن می‌تواند توریست‌های داخلی و خارجی را به خود جذب کند.
وی افزود: آنچه که در صنعت گردشگری به گردشگران ارائه می‌شود شامل طیف وسیعی از خدمات شامل حمل و نقل، اقامت، پذیرایی و غیره می‌شود که می‌توان آن‌ها را در دو دسته زیرساخت‌ها و روساخت‌های گردشگری دسته‌بندی کرد که هر کدام از آن‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است.
این مقام مسئول عنوان کرد: چنانچه در یک منطقه یا سایت گردشگری تأسیسات زیربنایی مناسبی وجود نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت که صنعت گردشگری در آن منطقه رونق و توسعه چندانی داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود تا رقبا جریانات گردشگری را به نفع خود تغییر دهند.

انتهای پیام

captcha