نشست شورای هماهنگی مراکز و نهادهای حوزوی برگزار شد
کد خبر: 3811506
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵

نشست شورای هماهنگی مراکز و نهادهای حوزوی برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ نشست شورای هماهنگی مراکز و نهادهای حوزوی، در جامعه‌المصطفی(ص) و با حضور مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

نشست شورای هماهنگی مراکز و نهادهای حوزوی برگزار شدبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله اعرافی، در نشست شورای هماهنگی مراکز و نهادهای حوزوی، در سخنانی، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: تشکیل این شورا، از گذشته در دستور کار مدیران حوزه علمیه قرار داشت که خوشبختانه، با هماهنگی‌های صورت‌گرفته، هم‌اکنون، شاهد شکل‌گیری آن هستیم و برکات متعدد آن، برای نمونه، در حادثه ناگوار سیل اخیر به خوبی دیده می‌شود.
مدیر حوزه های علمیه، جایگاه شورای هماهنگی را در مدیریت‌های عالی و شوراهای بالادستی مراکز حوزوی ممتاز دانست و تصریح کرد: اساس کار این شورای برآمده از اراده جمعی مدیران مراکز و نهادهای حوزوی است و از این جهت در آیین‌نامه آن تأکید شده که مصوبات این شورا باید حائز اتفاق آرا باشد.
آیت‌الله اعرافی، با تأکید بر استفاده این شورا از امکانات موجود دستگاه‌ها و پرهیز از بوروکراسی‌های غیرضروری، اظهار کرد: اعضای این شورا به نمایندگی از مراکز حوزوی در جلسات حضور دارند و هر توفیق بر آمده از آن، حاصل همکاری همه اعضای محترم خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، رئیس جامعه‌المصطفی، نیز در ابتدای این نشست، ضمن خیرمقدم به رؤسا و مدیران ارشد مراکز حوزوی حاضر در این جلسه، تشکیل این شورا را گامی مؤثر برای افزایش همکاری و هماهنگی مراکز حوزوی دانست.
وی، در ادامه، ضمن ارائه معرفی اجمالی جامعه‌المصطفی، بیان کرد: جامعه‌المصطفی در سال 86، از تلفیق «مرکز جهانی علوم اسلامی» و «سازمان حوزه‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور» تشکیل شد و هم‌اکنون، افزون بر قم، در مشهد، تهران، اصفهان، گرگان، آشتیان، تبریز و قشم نمایندگی فعال در کشور دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با اشاره به فعالیت واحدهای جامعه‌المصطفی در نزدیک به هفتاد کشور، گفت: براساس آخرین آمارها، هم‌اکنون، بیش از پنجاه‌هزار نفر در واحدهای جامعه‌المصطفی در داخل و خارج کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد حدود هشت‌هزار نفر از خدمات بخش آموزش غیرحضوری بهره می‌برند.
وی با اشاره به حضور طلاب اهل سنت و پذیرش طلاب خواهر غیرایرانی در واحدهای آموزشی جامعه‌المصطفی، یادآور شد: هم‌اکنون، 160 رشته و گرایش در واحدهای جامعه‌المصطفی ارائه می‌شود که براساس طرح تحول آموزشی، این رقم به 400 رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.
رئیس‌المصطفی فعالیت بیش از ده مرکز پژوهشی، انتشار نزدیک به چهل نشریه تخصصی، فعالیت ده‌ها انجمن علمی و فرهنگی از ملیت‌های مختلف و... را بخشی از فعالیت‌های جامعه‌المصطفی برشمرد و یادآورد شد: جامعهالمصطفی با سال‌­ها تلاش و مجاهدت مدیران و خدمت‌گزاران در این مجموعه، امروز به شایستگی، بخش بین‌المللی حوزه‌های علمیه را نمایندگی می‌‌کند و طلاب آن در بیش از 170 کشور جهان حضور دارند که این دستآورد، یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
ادامه این جلسه، ساجدی به تبیین روند شکل‌گیری شورای هماهنگی مراکز حوزوی و ساختار آن پرداخت و سپس نمایندگان کارگروه‌های مسائل اجتماعی، هدفمندی خدمات و آموزش سواد رسانه‌ای، گزارشی از جلسات و طرح‌های در دست بررسی این کارگروه‌ها ارائه کردند.
انتهای پیام
captcha