برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه هرمزگان
کد خبر: 3811534
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بقاع متبرکه هرمزگان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» در بقاع ۱۸ امامزاده استان هم‌زمان با شب و روز دهمین روز ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری ویژه‌برنامه

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت در نشست خبری به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به‌مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه اشاره و اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با هیئت امناء و هیئات مذهبی بانوان ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» به‌منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه نخستین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و در کنار ایشان با همه توان ایستاد و پایداری کرد، تصریح کرد: در همان زمان که حضرت رسول(ص) از آزار کوردلان رنج می‌برد در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد و کام او را شیرین می‌کرد و از بار گران اندوهش می‌کاست؛ او کسی جز خدیجه همسر گرامی‌اش نبود؛ همان بانوی گران‌قدر و ارجمندی که شریک زندگی و یاور محمد صلی‌الله‌علیه و آله بود.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیه پس از گذشت ۲۵ سال زندگی سراسر مهر و گذشت و وفا، در سال دهم هجرت پیامبر خدا را تنها گذاشت و به‌سوی جهان ابدی پرواز کرد، عنوان  کرد: پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و آله هنگام تدفین وی خود به درون قبر رفتند و با دستان مهربان خود، آن بانوی نمونه اسلام را به خاک سپردند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی افزود: در ویژه‌برنامه «خدیجه، مادر امت» با تشکیل ستاد بزرگداشت، دعوت از مردم و مسئولان، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، بانوان استان و شهرستان و مخصوصاً مادران و همسران شهدا، بانوان بسیجی، مُبلغان بانو برگزار خواهد شد.
آزادی پذیرایی با افطار ساده از میهمانان، برگزاری مراسم ختم قرآن، ترتیل‌خوانی، سخنرانی و مدیحه‌سرایی را از جمله برنامه‌های مراسم بزرگداشت حضرت خدیجه سلام‌الله برشمرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آزادی گفت: این مراسم به‌صورت ویژه در امامزاده سیدمظفر بندرعباس، امامزاده سیدمظفر قشم، امامزاده شاه قطب‌الدین حیدر رودان، آستان حضرت ابوالفضل(ع) احمدآباد میناب و امامزاده سیدمحمد حاجی‌آباد برگزار می‌شود.

captcha