نشست «رویکردی نو به داستان‌های قرآنی» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3811595
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

نشست «رویکردی نو به داستان‌های قرآنی» در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مسئول انجمن نویسندگی «سخن» چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشست «رویکردی نو به داستان‌های قرآنی» گفت: این جلسه که حاصل و چکیده‌ای از داستان‌های کوتاه و متون ادبی با رویکرد سوره‌های قرآن کریم است، برگزار شد.

نقی بلالی، مسئول مجمع انجمن‌های ادبی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: داستان وسیله و ابزاری برای انتقال مفاهیم قرآنی است، همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: هنر زبان رسایی دارد که هیچ زبانی به رسایی آن نیست لذا ما نیت کردیم در ماه مبارک رمضان با پیروی از خط و مشی مقام معظم رهبری به نشر داستان‌های قرآنی بپردازیم.

مسئول انجمن نویسندگی «سخن» استان اظهار کرد: انجمن نویسندگی سخن از سال 1372 به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز به‌کار کرده و تاکنون به‌صورت مستمر و مداوم به کار خود ادامه داده است که حاصل این فعالیت‌ها تربیت بسیاری از نویسندگان استان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این انجمن ادامه داد: فعالیت‌های ما به‌گونه‌ای است که هر ماه بنا بر یک رویداد یا حادثه دینی و تاریخی یک برنامه داشته باشیم. به‌طور مثال در هفته دفاع مقدس که در پیش‌رو داریم جلساتی با رویکرد داستان‌های دفاع مقدس، آسیب‌شناسی داستان‌های نو، نقد رمان نو، خوانش کتاب و آموزش عناصر داستان‌نویسی و فیلم‌نامه و نمایش‌نامه خواهیم داشت.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه انجمن نویسندگی سخن در سال گذشته سه رمان اجتماعی، دینی و معناگرا را به چاپ رسانده‌ است، افزود: نویسندگان ما به‌عنوان یک بسیجی همیشه در صحنه بودند و در جشنواره‌‌های قرآنی، دفاع مقدس و بسیج رتبه‌‌های اول استانی و کشوری را کسب کرده‌اند از جمله میثم اسکندری که با نوشتن کتابی با نام «پنج ثانیه» توانست رتبه اول جشنواره بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ازآن خود کند که این کتاب چاپ شده و به احتمال زیاد در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.  

بلالی در پایان به نشست «رویکردی نو به داستان‌های قرآنی» که به همت انجمن ادبیات داستانی سخن شهرکرد در سالن برنامه‌های جنبی نمایشگاه بزرگ قرآن برگزار شد اشاره و تصریح کرد: این جلسه حاصل و چکیده‌ای از داستان‌های کوتاه و متون ادبی با رویکرد سوره‌های قرآن کریم است که روز گذشته 24 اردیبهشت‌ماه، در نمایشگاه قرآن استان برگزار شد و نویسنده این داستان‌ها با الهام گیری از یک نکته یا آیه از قرآن کریم یک داستان کوتاه را نوشته است.

انتهای پیام

captcha