حماسه سوم خرداد جریانی شفاف و تاریخ‌ساز است
کد خبر: 3811602
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

حماسه سوم خرداد جریانی شفاف و تاریخ‌ساز است

گروه اجتماعی - معاون فرماندار رضوانشهر با یادآوری حماسه‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: حماسه سوم خرداد جریان و رویدادی شفاف و تاریخ‌ساز است که سلاح عزم، اراده، ایمان به مکتب و علاقه به میهن اسلامی را نشان داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ابراهیم چراغی، معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز، 24 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای هماهنگی گرامیداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و برگزاری مراسم سی‌امین سالگرد عروج عارفانه معمار کبیر انقلاب، با اشاره به هجمه‌ها و فشارهای استکبار جهانی و آمریکا، گفت: ملت ایران سختی، فشار، تهدید و تحریم‌های مختلف را تجربه کرده، اما تن به ذلت نداده و نخواهد داد و استکبار جهانی باید بداند که این نظام و ملت را نمی‌تواند بازی دهد.

وی افزود: دولت‌های استکبار جهانی بدانند که ایران اسلامی همانند دریای مواج و خروشانی است که عبور از آن برای دشمنان امکان‌پذیر نخواهد بود و ملت عزیز و شریف ما پای هزینه‌های ارزشمندی که برای حفظ اسلام و انقلاب داده، ایستاده است.

این مقام مسئول متذکر شد: می‌طلبد که امروز همه در کنار هم با وحدت و یکپارچگی، مستحکم‌تر از همیشه در مقابل هجمه‌های بی حد و حصر دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

معاون فرماندار رضوانشهر با اشاره به شخصیت و جایگاه امام راحل، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها، ادارات، موسسات و سازمان‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد اهتمام ویژه و جدی داشته باشند.

وی یادآور شد:‌ امام خمینی(ره) به قشر یا گروه خاصی تعلق ندارد، بلکه متعلق به تمامی ملت‌های آزادیخواه جهان است و اگر می‌خواهیم نظام و انقلاب را بیمه کنیم و آن را از هرگونه آسیبی مصون نگه داریم باید مردم را با اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل آشنا سازیم.

چراغی در ادامه ضمن یادآوری حماسه‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در عملیات آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: حماسه سوم خرداد جریان و رویدادی شفاف و تاریخ‌ساز است که سلاح عزم، اراده، ایمان به مکتب و علاقه به میهن اسلامی را نشان داد و اتحاد و همدلی و جهاد آگاهانه و شجاعانه رزمندگان اسلام را انسجام بخشید.

وی گفت: حماسه شگرف آزادسازی خرمشهر از چنگال استکبار جهانی و ایادی آن، پیروزی و نصرت الهی سروقامتان را پدید آورد که با فتح‌آفرینی خود، ضمن مسرت ملت بزرگ ایران، اوج ایثار و شجاعتشان و جاودانگی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

این مقام مسئول بر لزوم توجه به تقارن برنامه‌های حماسه آزادسازی خرمشهر با ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر اشاره کرد و متذکر شد: طراحی برنامه‌ها با نگاه معنوی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی،‌ امام جمعه رضوانشهر نیز،‌ با اشاره به شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی در ابعاد دینی و علمی و سیاسی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی سرمایه منحصر به فرد ملت و کشور است و برای به نتیجه رسیدن انقلاب هزینه‌های سنگینی پرداخت شده لذا همه باید در حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب و نظام بیش از پیش تلاش کنیم.

وی افزود: هرساله هجمه‌های دشمن و تهدیدها و تحریم‌هایش بیشتر می‌شود، اما بحمدلله امروز با بصیرت و بلوغ سیاسی که داریم در همه پیچ و خم‌های انقلاب و مسیر نظام در سایه رهبری فرزانه از مشکلات عبور خواهیم کرد.

سرهنگ قامی، فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر نیز در ادامه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز عملیات بیت‌المقدس به تاسی از بیانات امام راحل که فرمود «ما نباید فتح‌های بزرگ مانند فتح خرمشهر را از یاد ببریم»،‌ تصریح کرد: اگر آن روز جوانان میهن عزیزمان رفتند و در مقابل رژیم بعثی و استکبار جهانی با توسل به ائمه اطهار و با ایمان و تقوا ایستادگی و استقامت کردند و در هشت‌سال جنگ نابرابر پیروز شدند، امروز وظیفه همه ماست که در پاسداری از انقلاب و نظام ادای دین کنیم.

وی ادامه داد: امروز در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و روز پیروزی اقتصاد مقاومتی است. به لطف الهی و توسل به ائمه اطهار و بهره‌مندی از نورانیت قرآن در کنار استقامت و شجاعت ملت عزیز پیروز خواهیم شد.

فرمانده سپاه رضوانشهر خاطرنشان کرد: مردم عزیز ایران اسلامی در این چهل سال انقلاب ثابت کردند که پای آرمان‌های امام بوده و هستند و امروز امنیتی که داریم حاصل شجاعت، استقامت و ایستادگی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

قاسمی یادآور شد: امروز امام راحل و مقام معظم رهبری در جهان اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند و این می‌طلبد که ما در سالروز ارتحال امام راحل برنامه های باشکوهی با محوریت معرفی ایشن شخصیت بزرگوار داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha