رخوت در بخش آموزش و پرورش نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3811696
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳

رخوت در بخش آموزش و پرورش نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن غرفه آموزش و پرورش برخلاف سال‌های گذشته حضور کم‌فروغی دارد و فقط به معرفی شاخص‌ترین فعالیت‌های قرآنی این نهاد پرداخته‌ است.

رخوت در بخش آموزش و پرورش نمایشگاه قرآنبه گزارش ایکنا، آموزش و پرورش هر سال یکی از بخش‌های فعال در نمایشگاه قرآن بود و فضای زیادی را به خود اختصاص می‌داد، اصلی‌ترین نهاد آموزشی کشور امسال، اما به گونه‌ای کم رنگ و کم سر و صدا در نمایشگاه قرآن حضور پیدا کرده است.
آن‌ها گرچه در شبستان اصلی حضور دارند، اما نه در راهروی اصلی، بلکه در یکی از راهرو‌های فرعی نمایشگاه غرفه‌های خود را برپا کرده و از آن همه هیاهوی و کار‌های خلاقانه در بخش آموزش و پرورش تنها چند غرفه بی‌روح باقی مانده است.
این غرفه‌ها نیز تنها به معرفی کار‌های قرآنی صورت گرفته در نمایشگاه قرآن می‌پردازند و دیگر نه خبری از محافل قرآنی است و نه خبری از باغ قرآن نه خبری از آموزش روخوانی و روانخوانی کودکان است و نه قصه‌خوانی‌های دانش‌آموزان. گویی آموزش و پرورش آمده است تا فقط حضور پیدا کند، هرچند این مسئله گریبان‌گیر برخی نهاد‌های دولتی دیگر مانند وزارت تعاون و رفاه و وزارت ورزش و جوانان هم بوده است، اما رخوت در غرفه‌های اصلی‌ترین نهاد آموزشی کشور شاید چندان خوشایند نباشد.
مهدی نعیمی، کارشناس مسئول قرآن آموزش و پرورش استان تهران و از مسئولان بخش وزارت و آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن اعتقاد دارد هنوز آموزش و پرورش به گونه‌ای فعال در نمایشگاه قرآن حضور دارد و بسیاری از فعالیت سال‌های گذشته در یک غرفه جمع کرده است.
وی در گفتگو با ایکنا با بیان اینکه هدف حضور وزارت آموزش به نمایش گذاشتن فعالیت‌های قرآنی در این وزارت‌خانه است؛ گفت: به همین دلیل ما امسال تنها فعالیت‌های شاخص خود در فوق برنامه را به نمایشگاه قرآن آورده‌ایم.
نعیمی افزود: در سال‌های گذشته ما نزدیک ۵۰۰ تا ۸۰۰ متر مربع فضا را در اختیار داشتیم، اما امسال این فضا به دلیل سیاست‌های مسئولان نمایشگاه قرآن برای حضور تمامی بخش‌ها در شبستان اصلی، ۸۰ متر فضا در اختیار ما گذاشته شده است که البته این موضوع برای مردم و بازدیدکنندگان خوشایند‌تر است.
وی بیان کرد: ما امسال در نمایشگاه با ۵ غرفه حضور پیدا کرده‌ایم و این در حالی است که در سال گذشته ۱۲ غرفه داشتیم، یکی از غرفه‌های امسال شامل غرفه حفظ قرآن، آموزش قرائت و مصباح الهدی و تعلیمات اسلامی است. در طرح مصباح الهدی که طرح امام‌شناسی نام دارد، به زندگی معصومین(ع) پرداخته می‌شود. در تمامی استان‌های کشور مأمور شده‌اند تا هریک به صورت تخصصی بر روی زندگی یکی از معصومین(ع) تمرکز کرده و ما نیز در نمایشگاه قرآن این فعالیت را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم.
رخوت در بخش آموزش و پرورش نمایشگاه قرآن
نعیمی یادآور شد: غرفه دیگر غرفه تولیدات مرکز قرآن و عترت وزازت آموزش و پرورش است. در این بخش فعالیت‌هایی که برای حفظ موضوعی و فظ جزء سی صورت گرفته، به نمایش گذاشته می‌شود. در حال حاضر ۱۲ کتاب برای ۱۲ پایه تحصیلی طراحی و به اجرا درآمده است.
وی در رابطه با عدم اجرای محافل قرآن دانش‌آموزی در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: این محافل قرار است دوباره آغاز شوند و از روز پنجشنبه اولین محفل قرآنی برگزار می‌شود.
نعیمی با بیان اینکه غرفه اتحادیه انجمن دانش‌آموزی نیز یکی دیگر از غرفه‌های آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن است؛ گفت: در این غرفه، فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان به نمایش گذاشته شده و به مخاطبان معرفی می‌شود.
وی افزود: یکی دیگر از غرفه‌های آموزش و پرورش غرفه کتب درسی قرآن است که در آن قرار است مؤلفان این کتب در نمایشگاه حضور پیدا کرده و بازدیدکنندگان پرسش‌های خود را به صورت حضوری از این افراد پرسیده و چنانچه نقدی داشته باشند، این مؤلفان نقد‌های بازدیدکنندگان را در ویرایش‌های بعدی لحاظ کنند.
انتهای پیام
captcha