خدمت به مردم به نیت نذر سلامتی امام زمان (عج)
کد خبر: 3811703
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰

خدمت به مردم به نیت نذر سلامتی امام زمان (عج)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ طرح سه شنبه‌های مهدوی با محبت و خدمت به مردم به نیت نذر سلامتی امام زمان (عج) در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، امیرحسین همتی مجری طرح سه‌شنبه‌های مهدوی و مسئول غرفه این طرح در ان دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن کریم درباره جزئیات این طرح گفت: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی پویشی اجتماعی است که با هدف خدمت به مردم و نذر آن برای سلامتی امام زمان (عج) راه اندازی شده است. این طرح از نیمه شعبان سال 1396 و با توزیع شربت و آب خنک میان شهروندان تهرانی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان در سال ۹۶ طبق منویات مقام معظم رهبری بسته‌های افطاری ساده را فراهم کردند، افزود: در آن مقطع توان افطاری‌های گسترده و روزانه به دلیل هزینه‌های چشمگیر وجود نداشت و بنا شد هفته‌ای یکبار افطاری‌ها به نیت سلامتی امام زمان (عج) میان مردم توزیع شود.

همتی با اشاره به اینکه آن جمع اولیه با مبالغ شخصی خود توانستند ۲۰۰ بسته‌ افطاری ساده را در هفته‌ی اول ماه مبارک رمضان فراهم کنند، گفت: مردم با کمک‌های خودجوش خود، افطاری‌های هفته‌‌های بعد را در اختیار گرفتند و تعداد بسته‌های افطاری به ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ رسید و بعد از این ماه هم با توجه به بازخوردی که از مردم داشتیم؛ تصمیم گرفتیم این عمل در طول سال تداوم داشته باشد.

به گفته این فعال اجتماعی اعضای کمپین سه شنبه‌های مهدوی شاخصه‌هایی برای این کار مشخص کرده اند که شاید برای آن‌ها سخت باشد؛ اما برای مردم لذت بخش است.

وی افزود: شعار ما این است که هرکسی با هر خدمتی و توانی که دارد خدمتی را ارائه و آن را نذر سلامتی امام زمان (عج)، کند. در این طرح همه تلاش می‌کنند با طرح های نوآورانه‌ با شکل و شمایل امروزی حس محبتی که دارند را به مخاطب منتقل کنند. در این میان افرادی هم بودند که در همان هفته‌های ابتدائی اجرای طرح خودشان به خدمت و میزبانی در سه شنبه‌های مهدوی پرداختند. نیت اعضا این بود که به مرور زمان بتوانند این طرح را گسترش و با معرفی در سراسر کشور آن را اجرا کنند.

همتی درباره‌ اینکه چرا این طرح در روزهای سه شنبه برگزار می‌شود، گفت: زمانی که شخصی میهمان و مسافر عزیزی دارد که منتظر رسیدن آن است از چند روز قبل شروع به انجام تدارکات و ضیافت آن میهمانی می‌کند؛ چرا که مشتاق دیدار اوست. از روز سه شنبه تا جمعه هم ۳ روز وقت است؛ یعنی اگر از سه شنبه تلاش کنیم که شهرمان زیبا شود و مردم را خوشحال کنیم و این نوید را بدهیم زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند جمعه‌ای می‌آید که یکی از این سه شنبه‌ها قبلش بوده و ما می‌توانیم با این خدمت، کمک و محبتمان را نشان دهیم.

وی در خصوص خدماتی که در نمایشگاه قرآن به بازدیدکنندگان ارائه می شود، گفت: هر خدماتی که بتوانیم به صورت میدانی به بازدید کنندگان ارائه می کنیم. از جمله این خدمات می توان به واکس صلواتی، ویزیت رایگان، غربالگری سلامت، حمل و نقل رایگان و خدمات برای کودک و نوجوانان در قالب بازی و مسابقات قرآن است.

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» همزمان با ماه مبارک رمضان از ۲۱ اردیبهشت ماه تاچهارم خردادماه، در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برپایی است.

انتهای پیام

captcha