حوزه، حکیم قرآنی تربیت کند/ حکمت؛ مبنای عمل درست
کد خبر: 3811733
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
 رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی:

حوزه، حکیم قرآنی تربیت کند/ حکمت؛ مبنای عمل درست

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه امروزه حکیم قرآنی و تاریخی کم داریم افزود: هر اندازه به گذشته برگردیم شاید دانش آن‌ها کمتر بود ولی حکمت بیشتری داشتند.

حوزه حکیم قرآنی تربیت کند/ حکمت؛ مبنای عمل درستبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل مجتمع آموزش عالی بنت الهدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی در جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی گفت: براساس باورهای دینی و مباحث فلسفی معتقدیم که عالم بر اساس نظام احسن شکل گرفته و نظام احسن را نمی‌توان از این بهتر تصور کرد و این نظام احسن در همه بخش‌ها جاری است.
وی بیان کرد: اگر خداوند علم کامل نداشته باشد نخستین تالی فاسد در زمینه این است که نظام احسن را نمی‌تواند بیافریند.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه احسن نبودن به دلیل ناقص بودن علم است گفت: این امر سبب می‌شود به اتقان در عمل نرسیم. بر اساس آیات ما دعوت شدیم دانش و معرفت به ویژه معرفت قلبی خود را اضافه کنیم و این امر استحکام اعمال را به همراه دارد.
وی یادآوری کرد: با دانش و معرفت نسبت بین خود و خدا را به خوبی می‌توانید بفهمید و عملی که از شما صادر می‌شود با اشکال کمتر است.
کاویانی با بیان اینکه مؤظفیم بر میزان اخلاص و صحت اعمال خود بیفزاییم گفت: دریایی از روایت است که بر تزاید معرفت علم، فهم و حکمت تأکید دارند و اگر به حکمت رسیدید، عمل درستی می‌توانید انجام دهید.
وی با بیان اینکه بر اساس نظام آفرینش خداوند حکیم است اظهار کرد: ورود حکمت در اندیشه‌های من و شما سبب می‌شود عمل ما محکم باشد که این امر ناشی از حکمتی است که پشت این کار است.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه امروزه حکیم قرآنی و تاریخی کم داریم افزود: هر اندازه به گذشته برگردیم شاید دانش آن‌ها کمتر بود ولی حکمت بیشتری داشتند و آنچه از حکیم صادر می‌شود بدون خلل و اشکال است.
وی ادامه داد: اگر حکمتی نصیب ما می‌شود این حکمت بابی از برکات الهی است که نهایتی بر این باب نیست.
کاویانی با بیان اینکه خیر کثیر معادل واژه کوثر در سوره کوثر است گفت: خداوند به پیامبر(ص) زهرای مرضیه(س) را عطا می‌کند که منشأ و مرکز حکمت است و به این دلیل از حضرت صدیقه سلام الله علیها به عنوان خیر کثیر یاد شده است.
وی یادآور شد: قرآن کتاب حکیم است و کتابی است که خللی در آن نیست زیرا غیر خدا هیچ کس به حکمت تام نیست بنابراین قرآن نیز در برابر نظام آفرینش احسن است.
انتهای پیام
captcha