مقابله عقلانی با روزه‌خواری در جامعه/ وضع قوانین سخت کارساز نیست
کد خبر: 3811756
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

مقابله عقلانی با روزه‌خواری در جامعه/ وضع قوانین سخت کارساز نیست

گروه اجتماعی ــ استاد فقه و اصول با بیان اینکه مقابله با مواردی همچون روزه‌خواری در جامعه، قطعاً با وضع قوانین سخت و شدید حل نخواهد شد و نه تنها اثر مثبت، بلکه پیامدهای منفی نیز به‌دنبال خواهد داشت، افزود: باید با تأسی از آموزه‌های دینی در جهت مقابله عقلانی با پدیده روزه‌خواری برآییم.

مقابله عقلانی با روزه‌خواری در جامعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیامک جعفرزاده، استاد فقه و اصول، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه دین اسلام، دین عقلانیت است، اظهار کرد: امروز دشمن با استفاده از ظرفیت فضای مجازی علیه دین و آموزه‌های اسلامی تبلیغ می‌کند.
وی ادامه داد: دشمنان در فضای مجازی صراحتاً اسلام و دین را هدف قرار داده‌اند و درصدد تخریب آموزه‌های دین مبین اسلام هستند و در این راستا مبلغین و روحانیان باید دست به دست هم داده در مقابل این هجمه دشمنان ایستادگی کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرزاده با اشاره به اینکه جوانان همواره به‌دنبال دلیل و منطق هستند، خاطرنشان کرد: اگر مبلغین و روحانیان بتوانند با دلیل و منطق جوانان را نسبت به درک صحیح آموزه‌های دینی تفهیم کنند، قطعاً خواهیم توانست در راستای مقابله با هجمه‌های دشمنان موفق عمل کنیم.
وی یادآور شد: اگر بتوانیم جوانان را اسماعیل‌گونه پرورش دهیم و پدران نیز ابراهیم‌گونه حرکت کنند و احکام دین اسلام را به‌صورت عقل پذیر برای فرزندان خود بیان کنند، می ‌توانیم با هنجارشکنی‌ها در جامعه مقابله کنیم.
استاد فقه و اصول با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی، آموزه‌های دینی را با عنوان سفاحت به جوانان معرفی می‌کند، تصریح کرد: همین امر موجب می‌شود تا قبح برخی مسائل شکسته شده و مواردی همچون حجاب و روزه‌داری به‌عنوان یک سفاحت و بی‌عقلی در چشم جوانان جلوه کند.
وی تأکید کرد: مقابله با مواردی همچون روزه‌خواری در جامعه، قطعا با وضع قوانین سخت و شدید حل نخواهد شد و نه تنها اثر مثبت، بلکه پیامدهای منفی نیز به‌دنبال خواهد داشت و باید با تاسی از آموزه‌های دینی در جهت مقابله عقلانی با پدیده روزه‌خواری برآییم.
انتهای پیام

captcha