تجلیل از نخبگان قرآنی ارتش و برپایی حلقه‌های معرفتی
کد خبر: 3811817
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
میدانی خبر داد:

تجلیل از نخبگان قرآنی ارتش و برپایی حلقه‌های معرفتی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تشریح برنامه ماه مبارک رمضان این نیرو گفت: برگزاری مراسم جزء‌خوانی و محافل انس با قرآن با رویکرد تدبر، تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان قرآنی، اعزام قاریان برجسته ارتش به محافل قرآنی خارج از کشور و برپایی حلقه‌های معرفتی از جمله برنامه‌هایی است که برای این ایام در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایکنا؛ سرهنگ دوم مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، درباره برنامه‌های قرآنی ارتش در ماه رمضان گفت: دارالقرآن ارتش همه ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مدون و ویژه‌ای را تدوین و برای اجرا به ادارات تابعه ابلاغ می‌کند. این برنامه‌ها با برگزاری مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و با برگزاری مراسم وداع در آخرین روز با حضور برترین قاریان و حافظان ارتش و همچنین گروه تواشیح در مراسم و حسینیه‌ها خاتمه می‌یابد.
وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای اعزام کارکنان ارتش به همراه خانواده‌ها به نمایشگاه قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان انجام شده، گفت: خانواده‌ها در این نمایشگاه فضای معنوی را احساس می‌کنند که اثرات خوبی به دنبال دارد. همجنین می‌توانند از آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های مکتوب، دیجیتال و ... بهره‌مند شوند.
میدانی از برنامه‌ریزی و اجرای مراسم انس با قرآن با رویکرد طرح تدبر در سطوح مختلف و در یگان‌ها، کوی‌های سازمانی و ستاد نیروها خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان امسال و در جمع قاریان و حافظان قرآن تأکید فرمودند که قرآن یک اثر هنری است و این اثر هنری را باید زیبا تلاوت کرد. با انس زیاد با قرآن می‌توان به باطن قرآن پی برد و آن را درک کرد. همچنین معظم‌له فهم قرآن را زمینه‌ساز گشوده شدن درهای معارف گوناگون دانستند و با اشاره به جلسات و محافل قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان تأکید کردند باید این محافل در طول سال در مساجد برگزار شود و مساجد به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند. ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد در طول سال بیش از هزار و 500 محفل نورانی قرآن را در مساجد و کوی‌های‌سازمانی و یگان‌های نیروها برگزار کند.
وی ادامه داد: اجرای مراسم جزءخوانی و ختم دسته جمعی قرآن، برگزاری مسابقات مختلف جهت نوجوانان و خانواده‌ها، تجلیل از پیشکسوتان و نخبگان قرانی در یگان‌ها و ادارات نیز از دیگر برنامه‌های این ماه است.
رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: برگزاری کلاس‌های تخصصی و نمایشگاه قرآنی در ماه رمضان، همچنین همکاری و تعامل با مؤسسات و نهادهای قرآنی خارج از ارتش از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار داد. برخی از قاریان ارتش هم جهت حضور در محافل قرآنی به خارج از ارتش اعزام می‌شوند. چنانکه حمیدرضا نصیری، قاری برجسته ارتش و نفر اول نیروهای مسلح، در پایان اردیبهشت ماه برای اجرای تلاوت به کشور هند اعزام می‌شود.
سرهنگ دوم میدانی اضافه کرد: حداکثر بهره‌برداری از حضور مبلغان اعزامی در بیان و ترویج معارف الهی از قبیل دیدارهای چهره به چهره و حلقه‌های معرفتی و کلاس‌های مشاوره، برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌ها و اعزام قاریان به شهرستان‌های محروم طی تعامل با دیگر سازمان‌ها طبق سنوات گذشته از دیگر فعالیت‌های قرآنی ارتش در ماه مبارک رمضان است.
وی با بیان اینکه بیشترین محافل قرآنی ارتش در طول سال، در ماه مبارک برگزار می‌شود، افزود: طرح ملی حفظ قرآن با محوریت جزء سی در ماه مبارک رمضان دنبال می‌شود. همچنین تجلیل از خانواده‌های قرآنی، قاریان و حافظان برتر در ادارات و برگزاری کلاس‌های تفسیر قرآن ویژه بانوان و فرزندان نیز از دیگر برنامه‌های ارتش در این ماه مبارک است.
رئیس قرآن، عترت و نماز ارتش تصریح کرد: بهار قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران حال و هوای دیگری دارد. هر صبح در تمامی یگان‌های ارتش نوای روح‌‎بخش قرآن به گوش می‌رسد و با حضور استادان برتر و تمامی کارکنان و فرماندهان قرآنی ارتش، کلاس‌های قرآنی در بخش‌های روخوانی و روان‌خوانی، ترجمه، مفاهیم و تفسیر و حفظ برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha