ارج‌نامه‌ای برای یک حافظ‌شناس منتشر شد
کد خبر: 3811841
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱

ارج‌نامه‌ای برای یک حافظ‌شناس منتشر شد

گروه ادب ــ ارج‌نامه استاد سعید حمیدیان، حافظ شناس کشورمان در قالب کتابی به همت نشر قطره منتشر شد.

جمعه/////ارج‌نامه‌ای برای یک حافظ‌شناس منتشر شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «پیش ادیب عشق»، ارج‌نامه استاد سعید حمیدیان، حافظ شناس برجسته کشورمان به کوشش احمدرضا بهرام‌پور و محمد امیرجلالی تدوین و به همت نشر قطره چاپ و منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است؛ تدوین ارج‌نامه در بزرگداشت منزلت فرهنگی مفاخر عرصه‌های دانایی و فرهنگی از سنت‌های پسندیده و البته نوین است و اندیشه تدوین ارج‌نامه استاد سعید حمیدیان، نه اتفاقی بود و نه نیازی به استخاره و تفأل داشت. ارج و اعتبار پژوهش‌های استاد را، در بسامد استناد به آثار وی درخواهیم یافت.

پیوستگی و استمرار پنجاه ساله در پژوهش‌های ادبی، نگاه ایرانی، جهانی و اکنونی به ادبیات، تنوع در حیطه پژوهش‌های ادبی، نگاه انتقادی به آثار و آرای گذشتگان و اکنونیان، نگاه ساختاری به متون در کنار نگاه پیوستاری به تاریخ ادبی ایران، نگرش دانشورانه، توأم با نثری پرتکاپو و ذوق‌برانگیز، رعایت همیشگی ساخت انسان و مداراگری و اخلاق‌مداری و آموزگاری بی‌دریغ و به دور از خودمرادانگاری و مقلدپروری از جمله دلایل این اعتبار است.

یادآور می‌شود، این کتاب به همت نشر قطره در قطع وزیری با جلد سخت و ۶۳۲ صفحه مصور به قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر شده است.

سعید حمیدیان، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و حافظ شناس برجسته کشورمان است. تاکنون آثار متعددی از وی به چاپ رسیده، اما کتاب «شرح شوق» برگزیده جایزه کتاب سال در گروه نقد ادبی شده است. این کتاب شرح و تحلیل اشعار شمس الدین محمد حافظ شیرازی و محصول سی سال تأمل، پژوهش و تدریس مؤلف یادشده است. از وی پیش از این آثاری در سه بخش تألیفات، ترجمه‌ها و تصحیحات به چاپ رسیده است.

انتهای پیام

captcha