پنجمین همایش قرآنی «نسیم بهشتی»در قم برگزار شد
کد خبر: 3811890
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
با حضور دانشجویان حافظ قرآن؛

پنجمین همایش قرآنی «نسیم بهشتی»در قم برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پنجمین همایش قرآنی «نسیم بهشتی» در دانشگاه حضرت معصومه(س) برگزار و از ٣٠ دانشجوی دختر حافظ قرآن کریم تقدیر شد.

پنجمین همایش قرآنی «نسیم بهشتی»در قم برگزار شدبه گزارش ایکنا از قم، پنجمین همایش قرآنی «نسیم بهشتی» شب گذشته، 24 اردیبهشت‌ماه همراه با برنامه‌هایی همچون تلاوت مجلسی، تلاوت قرآن از سوی دباغ حافظ روشندل و گروه تواشیح جانبازان دفاع مقدس برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پوررضا، رئيس دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های استان قم در این مراسم گفت: اگر می‌خواهید در سیاه چاله‌های توهمات گیر نکنید و در دالان‌های تاریک تاریخ، عمرتان را نگذرانید، قرآن را فراموش نکنید؛ قرآن زندگی درست و پایدار را برای بشریت به ارمغان آورده‌ است و این وظیفه ماست که قرآن را احیا کنیم.
وی اظهار کرد: قرآن در جامعه ما، آنطور که باید زنده و حاضر نیست، ما با قرآن زندگی نمی‌کنیم و تنها راه نجات آدمی همین قرآن است.
رئيس دفاتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های استان قم افزود: هدف و تلاش ما بر این است که در دانشگاه‌ها هم به استاد و هم به دانشجو خوش بگذرد اما نه از آن خوشی‌هایی که زندگی با فضیلت انسانی را به زندگی حیوانی تبدیل کند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: اگر می‌خواهید، جامعه بجای پیشرفت، سقوط کند باید امید را از مردم گرفت. امید اگر واقعی باشد می‌شود مثل امید جانبازان امروز ما در جنگ دفاع مقدس که همه دیدیم با صدام چه کردند.
در ادامه مراسم، ابراهیم عبدی پورفرد رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) ضمن تبریک به دانشجویان حافظ قرآن و تقدیر از آنان اظهار کرد: حافظان قرآن در روز قیامت دارای جایگاه رفیعی خواهند بود که دیگران به آن غبطه می‌خورند.
عبدی پورفرد بیان کرد: حافظان قرآن در روز قیامت در ردیف و همراه فرشتگان هستند و حساب‌رسی‌شان بسیار آسان است و برخی حتی حسابرسی هم ندارند پس در زندگی اهتمام ورزید و قرآن را بیاموزید تا از حسابرسی در روز قیامت رهایی یابید.
وی گفت: چه خوب است اگر ما دقایقی از شبانه روز را با قرآن بگذرانیم و معانی آن را با وجودمان بفهمیم؛ قرآن خواندن همچون روشن کردن چراغی است که می‌توان وجود خود را با آن نورانی کرد.

انتهای پیام

captcha