حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات به نیت برطرف کردن مشکلات باشد
کد خبر: 3811939
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات به نیت برطرف کردن مشکلات باشد

گروه اجتماعی - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تقاضا می‌شود مدیرانی که در این جلسات و سایر جلسات دیگر شرکت می‌کنند به نیت حل مشکل و با آمادگی و هماهنگی دقیق‌تر حضور پیدا کنند، زیرا با این فرایند پیش رفتن، مشکلی را برطرف نمی‌کند و در صورت نبود همت این گونه محلات آلوده پاکسازی نخواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری به نقل از  ایسنا ، اقبال عباسی 25 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا و نزول قرآن است، اظهار کرد: قرآن کریم برای ساخت انسان‌ها آفریده شده است اگر انسان اصلاح نشود هر چه شعار دهد جامعه نیز ساخته نخواهد شد و انسان در منجلاب گرفتار می‌شود، بنابراین باید خدماتی که ارائه می‌شود رضایت مردم را در پی داشته باشد.
وی افزود: خوشبختانه برگزاری این جلسات در این گونه محله‌ها، موجب تقویت امید و نشاط در میان مردم شده و محیط نیز برای سوداگران نا امن شده است و در صورتی که این اقدامات ادامه یابد قطعا وضعیت مطلوب‌تری در این محله حاکم خواهد شد.
عباسی گفت: جلساتی که اختصاصی در یک محل برگزار می‌شود باید صرفا بر اساس حل مشکلات آن محله باشد، در غیر این صورت و با رفع نشدن مشکلات مکان‌های دیگر نیز آلوده خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر در محله 32 شهرکرد مشکلی وجود ندارد پس علت برگزاری جلسه در این محله چیست، بنابراین جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر در این محله به منظور این بوده که نتیجه‎‌ای حاصل شود.
استاندار گفت: دستگاه‌هایی همچون ورزش و جوانان، شهرداری شهرکرد، نیروی انتظامی، مقامات قضایی، سپاه قمر بنی هاشم، کمیته امور بانوان و خانواده استانداری، برنامه و بودجه، فرماندار شهرکرد، اقتصاد و دارایی، روحانی مستقر در محله و اهالی رسانه نقش مهم و تاثیرگذاری در اقدامات صورت گرفته این محله بر عهده داشتند.
وی با بیان اینکه آغاز ساخت 12 پروژه برای محله 32 شهرکرد در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برای 10 پروژه‌ای که در این محله آغاز شده حدود پنج میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که این پروژه‌ها در زمینه احداث پارک، مدرسه، کتابخانه، سالن ورزشی و ... هستند، همچنین عملیات اجرایی احداث زمین چمن مصنوعی و مرکز جامع سلامت که در دهه فجر کلنگ‌زنی شد آغاز نشده و طی سه روز آینده مدیرکل راه و شهرسازی استان مشکل این پروژه‌ها را برطرف و در اسرع وقت فعالیت این پروژه‌ها آغاز شود.
عباسی ادامه داد: اگر از این پروژه‌ها نتایجی حاصل نشود پول و وقت به هدر رفته و این محله به محله سابق خود برمی‌گردد و مکان‌های دیگر نیز وضعیت بدتری پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به کشف 670 کیلوگرم مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تاکنون،اضافه کرد: مواد مخدر در هر جایی وجود داشته باشد ویرانی ایجاد می‌کند و این میزان کشف، شوخی‌بردار نیست.
عباسی گفت: تقاضا می‌شود مدیرانی که در این جلسات و سایر جلسات دیگر شرکت می‌کنند به نیت حل مشکل و با آمادگی و هماهنگی دقیق‌تر حضور پیدا کنند، زیرا با این فرایند پیش رفتن، مشکلی را برطرف نمی‌کند و در صورت نبود همت این گونه محلات آلوده پاکسازی نخواهد شد.
استاندار افزود: پیشنهاد شده برای جلسه آینده از محل‌های بازپروری بازدید و در یکی از محل‌ها این جلسه برگزار شود تا تاثیر خود را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه استان‌های همجوار مسیر ترانزیتی برای حمل مواد مخدر توسط افراد است، تصریح کرد: لازم است مدیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نشستی را با اعضای شورای هماهنگی استان‌های همجوار برگزار کند تا با برطرف شدن مشکلات مشترک، بتوان به راهکاری مناسب دست یافت.
عباسی با بیان اینکه به اداره کل امور اجتماعی استان بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نقدی برای مطالعات ناهنجاری‌های اجتماعی توزیع شده است، تاکید کرد: لازم است از سوی سازمان‌های مردم نهاد تعدادی پروژه برای محله‌های آلوده تعریف و مطالعاتی در این خصوص صورت گیرد.
وی در خصوص پلمب تعدادی از منازل مسکونی محله آلوده شهرکرد، بیان کرد: این امر بر عهده مقامات قضایی استان بوده و در صورتی که ملک‌ها آزاد شود شهرداری می‌تواند بازسازی و نوسازی آن‌ها را در صورت لزوم انجام دهد.
استاندار در خصوص احداث خانه عالم در محله 32 شهرکرد و اختصاص 190 میلیون تومان برای ساخت آن، گفت: قرارداد واگذاری میان اداره کل راه و شهرسازی و تبلیغات اسلامی تنظیم شود که لازم است بخشی از پول زمین پرداخت و مابقی صرف هزینه ساخت شود، همچنین برای تکمیل آن از محل اعتبارات سال 98 تخصیص صورت گیرد.
در این جلسه مقرر شد اداره کل منابع طبیعی با هماهنگی فرماندار شهرکرد بخشی از اراضی ملی را برای نگهداری دام‌ها و احشام در اختیار متقاضیان محله 32 شهرکرد قرار دهد.
در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بیان کرد: با مساعدت‌های سازمان امور اجتماعی، امسال یک میلیارد و 620 میلیون تومان اعتبار در قالب پروژه‌های فرهنگی اجتماعی برای مداخله و پیشگیری از ناهنجاری‌ها تخصیص داده شده است، همچنین یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در قالب تفاهم‌نامه به دستگاه‌ها اختصاص یافته است.
شهرام مقدس گفت: برای نخستین بار، در قالب اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای، برای تجهیز و توسعه دستگاه‌های مراکز اجتماعی در مناطق محروم یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد.
در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اخذ 40 مجوز اشتغال در محله الوده شهرمکرد، خاطرنشان کرد: 43 اشتغال در این محله ایجاد شده که 710 میلیون تومان تسهیلات کم بهره در قالب تفاهم‌نامه با استانداری پرداخت شده است، همچنین برنامه حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل در محله 32 شهرکرد بخشی از فعالیت این اداره کل است.

انتهای پیام

captcha