پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کردستانی
کد خبر: 3812009
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱

پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کردستانی

گروه اجتماعی- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کردستان گفت: کمیته امداد استان کردستان ۱۴۶ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت به خانواده های تحت حمایت در سال ۹۷ پرداخت کرده است.

فرهاد کاظمی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه هم اکنون ۵۹ هزار خانوار کردستانی تحت حمایت این نهاد هستند، اظهار کرد: برای این تعداد خانوار ۱۴۶ میلیارد تومان مستمری و کمک معیشت در سال ۹۷ پرداخت شده است.
وی افزود: این نهاد در کنار واریز این مبلغ کمک معیشت، خدمات چشم گیری نیز در بخش های مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل، ازدواج، بیمه های اجتماعی و سایر سرفصل های نیازهای خانواده های تحت حمایت ارائه داده است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کردستان ضمن بیان اینکه به طور میانگین ماهیانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان مستمری برای مددجویان تحت حمایت پرداخت می شود، عنوان کرد: این مبلغ هر ماه طی دو مرحله به افراد تحت حمایت پرداخت شده که نخستین مرحله از طریق این نهاد و مرحله دوم نیز همزمان با یارانه به حساب خانوارها واریز می شود.
کاظمی ادامه داد: میزان دریافتی مددجویان تحت حمایت در سال ۹۷ برای خانوارهای یک نفره ۱۶۱ هزار تومان، دو نفره ۲۷۵ هزار تومان، سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، چهار نفره ۴۶۶ هزار تومان و پنج نفره و به بالاتر ۵۱۶ هزار تومان علاوه بر یارانه عمومی پرداختی بوده است.
وی گفت: افراد تحت حمایت این نهاد شامل سالمندان، افراد از کارافتاده، بیمار و زمین گیر و خانواده های ایتام و بی سرپرست هستند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان کردستان اعلام کرد: میزان مبلغ مستمری و کمک معیشت مددجویان در سال جدید نیز بر اساس مصوبه دولت و مجلس اعلام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha