چهارمحال و بختیاری با بحران هویت مواجه است
کد خبر: 3812071
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

چهارمحال و بختیاری با بحران هویت مواجه است

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه متأسفانه استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌های کشور با بحران هویت مواجه است، اظهار کرد: آثار تاریخی، فرهنگی، ذخایر و توانمندی‌های دیرینه این استان به خوبی نشان داده نشده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر روز گذشته 25 اردیبهشت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، احداث آرامستان جدید شهرکرد را از ضرورت‌ها خواند و گفت: بازسازی جاده برای عبور و مرور راحت‌تر مردم به این آرامستان باید در اولویت باشد.
وی تهیه دانشنامه فرهنگی استان را لازم دانست و افزود: در این دانشنامه باید همه آنچه استان در زمینه‌های مختلف دارد بگنجد که کاری اساسی و کلیدی است و نیازمند حمایت‌های لازم است.
نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه متأسفانه استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌های کشور با بحران هویت مواجه است، اظهار کرد: آثار تاریخی، فرهنگی، ذخایر و توانمندی‌های دیرینه این استان به خوبی نشان داده نشده است.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه استان ما دارای هویتی بسیار قوی، ارزشمند و شخصیتی پرتوان و عظیم است، تصریح کرد: متأسفانه ما در راستای معرفی استانمان به سایر استان‌های کشور و دنیا ضعیف کار کرده‌ایم و تنها به معرفی چند جاذبه گردشگری پرداخته‌ایم.
وی یکی از ویژگی‌های بارز استان را برتری مذهب تشیع در آن دانست و معرفی این ویژگی استان در دانشنامه فرهنگی را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: دانشنامه فرهنگی باید جایگاه استان را به خوبی معرفی کند.
حجت‌الاسلام نکونام بر عملی کردن پیمان‌نامه نیمه شعبان کارگزاران استان تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی در همین راستا باید پرمحتوا و جهت دهنده باشد هرچند در سطح کلان انتقادهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شده و نقش اساسی خود را به خوبی نیافریده است.
انتهای پیام

captcha