دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گشایش یافت
کد خبر: 3812091
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گشایش یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی- طی مراسمی، دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی گشایش یافتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز 26 اردیبهشت، در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قرآن کتابی انسان ساز و معنای زندگی است.

وی افزود: وجود بیش از ۷۶ موسسه قرانی در استان توجه مدیران را به حمایت از فعالیت‌های قرآنی فراهم کرده است.

وی به فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و اولین جلسه تکریم از فعالان قرآنی از جمله برنامه‌های شاخص قرانی سال گذشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امیدواریم با تصویب سند توسعه فعالیت‌های قرانی چشم اندازی منسجم تر برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی فراهم شود.

نبی‌زاده ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان جشن رمضان برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه مهم‌‌ترین این فعالیت‌ها برپایی نمایشگاه قرآن و عترت است، ادامه داد: سایر فعالیت‌ها شامل؛ نشست‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن و عترت، برگزاری محافل قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، جلسات تفسیر و تجلیل از فعالان عرصه قرآن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان‌جنوبی از 26 اردیبهشت‌ماه تا یکم خردادماه جاری در استان برپا خواهد بود.
نبی‌زاده ادامه داد: 62 غرفه در نمایشگاه قرآن و عترت بیرجند ایجاد شده و 30 ناشر در حوزه نشر مکتوب، 10 ناشر در حوزه دیجیتال و 10 غرفه مربوط به موسسات و سازمان‌ها به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.
وی تصریح کرد: برگزاری محافل قرآنی، اجرای تئاتر، تعزیه و شب شعر و رونمایی از بعضی پوسترها و کتاب‌ها از برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: نمایشگاه قرآن و عترت از ساعت 17 تا 23 در محل سالن شماره 2 حسینیه جماران بیرجند پذیرای علاقمندان خواهد بود.
انتهای پیام

captcha