تنوع و کیفیت آثار نمایشگاه قرآن مطلوب است
کد خبر: 3812109
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

تنوع و کیفیت آثار نمایشگاه قرآن مطلوب است

گروه فعالیت های قرآنی - قاسم آهنین جان با بیان اینکه با جابجایی نمایشگاه قرآن و عترت به مکان فعلی، طبعا نمایشگاه خیلی صدمه می بیند، تصریح کرد: نمایشگاه بدون مخاطب یا با مخاطب کم، دیگر معنا ندارد و آن اتفاق معنوی که تبادل کتب قرآنی باشد، شکل نمی گیرد.

تنوع و کیفیت آثار نمایشگاه قرآن مطلوب است/ جابه جایی نمایشگاه قرآن به مکان فعلی، عمده ترین آسیب آن است(آماده)

به گزارش ایکنا از خوزستان، قاسم آهنین جان، شاعر خوزستانی ضمن بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در گفت و گو با خبرگزاری قرآن، اظهار کرد: تجلی یک نمایشگاه در نام آن است، قطعا نمایشگاه قرآن عنوان خیلی مقدسی است و قطعا یک مخاطب وقتی به این نمایشگاه می آید، انتظار دارد که بتواند کتاب هایی که مورد نیاز روزمره یا تأمین خلأ معنوی او است، تهیه کند. 

وی گفت: فکر می کنم این اتفاق در نمایشگاه امسال افتاده است، یعنی بعید می دانم مخاطب بیاید و با دست خالی برود. یک اشکالی که وجود دارد و باید با یک همت جمعی برطرف شود، مکان نمایشگاه است. خیلی بد است که مکانی که روزی متعلق به اداره ارشاد استان بوده، در یک معامله، رفته و شخصی با پرداخت مبلغی صاحب آن شده است. شخصی که اجازه برگزاری نمایشگاه را در آن مکان نمی دهد، مگر آنکه مبلغ کلانی به او پرداخت شود. 

این شاعر ادامه داد: با جابه جایی نمایشگاه قرآن و عترت به مکان فعلی، طبعا نمایشگاه خیلی صدمه می بیند. هر سال نمایشگاه در دل شهر برگزار می شد و مخاطب نمایشگاه طبعا روزه دار است و آمدن او به این مسیر طولانی دشوار است. نمایشگاه بدون مخاطب یا با مخاطب کم، دیگر معنا ندارد و آن اتفاق معنوی که تبادل کتب قرآنی به مخاطب باشد، شکل نمی گیرد.

وی تصربح کرد: به عنوان یک مخاطب انتظار دارم که یک همت و تلاش جمعی شکل گیرد و تکلیف موزه هنرهای معاصر که مکان ثابت نمایشگاه قرآن بود، روشن شود. این اتفاق به نفع جامعه فرهنگی و هنری استان خواهد بود. موزه هنرهای معاصر مکان نیست، قسمتی از فرهنگ استان است که در اثر یک تسامح، مصالحه شده و به این روز افتاده است. تمام فرهنگ استان از جمله نمایشگاه قرآن از این اتفاق متضرر می شود. 

آهنین جان با بیان اینکه تنوع و سطح کیفی کتاب ها به زعم بنده خوب است، گفت: نباید انتظار داشت که نمایشگاه صرفا تخصصی باشد، چون مخاطب نمایشگاه عام است و اگر تخصصی برگزار می شد، باید فقط اهل حوزه و دانشگاه به آن مراجعه کنند. 

انتهای پیام

captcha