مروری بر لازمه حقیقت بندگی
کد خبر: 3812120
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

مروری بر لازمه حقیقت بندگی

گروه معارف ــ دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: انسان برای درک حقیقت بندگی اول باید خود را بشناسد و برای اینکه به علم حضوری دست یابیم باید حقیقت بندگی را در وجود خود طلب کنیم و حقیقت عبودیت در این است.

شناخت خود و دارایی خود را از خدا دانستن؛ لازمه حقیقت بندگیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، 26 اردیبهشت‌ماه در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، اظهار کرد: علم تجربی می‌تواند فقط جهت اثباتی را ثابت کند اما برای پی بردن به حقیقت عالم نیاز به شناخت علوم دیگر نیز هست.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی به تفکر و شناخت حقیقت مسائل تأکید کرد و افزود: اگر شناخت حقیقی به مسائل حاصل نشود انسان نسبت به آن جاهل است، انسان اول باید خود را بشناسد و اهل تفکر باشد تا در او فهم از مسائل حاصل شود.
وی اهل عرفان را اهل تفکر و دائم ‌الذکر بودن دانست و گفت: عارف کسی است که فکر دائم و ذکر دائم دارد و اهل تفکر است به دنبال تفکر، فهم حاصل می‌شود که دین مبین اسلام به فهمیدن تکیه می‌کند.
این مسئول با اشاره به اینکه خودشناسی مقدمه خداشناسی است، ابراز کرد: اسلام با علم موافق است و افراد عالم را ارزشمند می‌داند یکی از علم‌هایی که ارزش بسیار دارد علم حضوری است که ما برای ارتباط با خدا بایستی اول شناخت از خود داشته باشیم.
سرپرست موسسه اسلامی نیویورک با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد: برای اینکه به علم حضوری دست یابیم بایستی حقیقت بندگی را در وجود خود طلب کنیم و حقیقت عبودیت در این است که همه دارایی من از آن خدای متعال است، اگر توجه داشته باشیم که کاری که می‌کنیم مطلوب و ارزشی باشد و در ثانی نفس کار پسندیده باشد و به‌خاطر خدای متعال انجام گیرد در این حالت حتی جنگ، صلح، لذت بردن هم می‌تواند بندگی باشد در نتیجه با شناخت از خود به شناخت حضرت حق تعالی می‌رسیم.
آقاتهرانی، با بیان اینکه کار حضرت خدیجه(س) در اسلام یگانه بوده است، خاطر نشان کرد: کمال زن به کمال خاص اوست و خدای متعال قدرتی که در زن قرار داده به مرد نداده است خدای متعال زن و مرد را مکمل هم قرار داده است.
وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) تمامی دارایی خود را از آن خداوند می‌دانست از این رو وقتی پیامبر اسلام(ص) در مدینه به قدرت رسیده بودند قبائل متعدد این منطقه را تحریم کرده بودند در این مدت نیازهای زندگی مسلمانان را ایشان تامین می‌کردند.
پایان پیام
captcha