مشاركت 22 هزار نفری بسیجیان فارس در رقابت‌های قرآنی
کد خبر: 3812126
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸

مشاركت 22 هزار نفری بسیجیان فارس در رقابت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس از مشاركت 22 هزار نفری بسیجیان این استان در بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن در مرحله استانی خبر داد و گفت: از این تعداد 12 هزار نفر در رشته‌های كتبی و 10 هزار نفر در رشته‌های آوایی شركت كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالخالق بهرامی‌نسب، معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس شب گذشته، 25 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج این استان و همچنین قرآن‌آموزان برتر معاونت تعلیم و تربیت سپاه احمدبن موسی(ع) كه در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن بسیج گفت: در این دوره از مسابقات كه در 11 رشته برگزار شد، از استان فارس 22 هزار نفر در دو بخش كتبی و آوایی شركت كردند.
وی افزود: 12 هزار نفر در بخش كتبی در این دوره از مسابقات شركت كردند كه از این لحاظ فارس رتبه نخست كشور را به دست آورد و استان بعد از آن خراسان رضوی با 2 هزار شركت‌كننده بود.
بهرامی‌نسب همچنین تعداد شركت‌كنندگان بخش آوایی را 10 هزار نفر اعلام كرد و گفت: این تعداد شركت‌كننده نیز به حق نشان‌دهنده جایگاه در قله بودن استان فارس است و همان‌طور كه مقام معظم رهبری فرمودند فارس در قله است، باید این در قله بودن را حفظ كنیم و انتظار داریم كه در این دوره از مسابقات قرآن نیز رتبه اول كشور را به دست آوردیم.
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینكه باطن و ظاهر قران عمیق است، گفت: قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی عمیق است كه باید انسان‌ها با آن انس بگیرند و كلام وحی را از آن استخراج كنند.
وی با تصریح اینكه عجائب قرآن پایانی ندارد، گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه آخرالزمان امروز به سرمنزل مقصود برسیم باید درس عروةالوثقی و قرآن و عترت را با هم فرابگیریم.
بهرامی‌نسب در ادامه با تصریح اینكه برنامه‌های قرآنی متنوعی را در ایام سال به خصوص در ماه مبارك رمضان برگزار می‌كنیم، گفت:‌ یكی از این اقدامات راه‌اندازی پویش «محبوب خدا باشیم» است كه ابتدا با محوریت سوره فجر و بعد از آن با محوریت سوره واقعه در حال اجراست.
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس، طرح «صراط» را از دیگر برنامه‌های قرآنی این معاونت عنوان كرد و گفت: همچنین برپایی محافل قرآنی در ماه مبارك رمضان، جشنواره نواهای ناب قرآنی و طرح قرآنی ترنم دانشجویی نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی است كه در طول سال اجرا می‌كنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه رسالت ما بسیجیان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبری تأكید فرمودند كه بر روی این مسئله كار كنیم لذا بسیج طرح‌های مختلفی را در این راستا برای جوانان برنامه‌ییزی كرده است و در ستاد سپاه فجر گام دوم انقلاب تدوین شده است.
بهرامی‌نسب یادآور شد: البته بیانیه گام دوم انقلاب 6 هزار نكته دارد و 50 بار نیز مقام معظم رهبیر در آن بر روی بحث جوانان تأكید كردند پس باید برنامه‌های ما هم با محوریت جوانان باشد.
معاون تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس اظهار كرد: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه قدم اول خودسازی و بعد از آن جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است كه در این همایشی كه شركت می‌كنیم برای این است كه در پرتو قرآن و اهل بیت(ع) به خودسازی برسیم.
انتهای پیام

captcha