فعالیت بدون دستمزد علما در شورای عالی حوزه/ نظارت و حسابرسی شفاف مالی
کد خبر: 3812128
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
حجت‌الاسلام نواب بیان کرد:

فعالیت بدون دستمزد علما در شورای عالی حوزه/ نظارت و حسابرسی شفاف مالی

گروه حوزه‌های علمیه ــ مسئول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به فعالیت چندین ساله خود در این دبیرخانه گفت: آنچه در این مدت مشاهده کردم اخلاص کسانی بود که در شورا فعالیت دارند؛ این افراد با وجود سطح علمی بالا، بدون دستمزد کار می‌کنند و حق جلسه هم نمی‌گیرند که این کار در دنیا بی‌نظیر است.

فعالیت بدون دستمزد علما در شورای عالی حوزه/ نظارت و حسابرسی شفاف مالیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، 26 اردیبهشت ماه در مراسم تودیع و معارفه مسئول سابق و جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه، که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: خدا را سپاسگزارم که بخشی از عمرم را در حوزه و شورای عالی گذراندم.

وی با یادآوری نام و خاطره آیت‌الله مومن و آیتالله شرعی ادامه داد: اعضای شورا دلسوزانه و اخلاق‌مدارانه و با توکل بر خدا اداره حوزه را برعهده داشته و دارند و شاید در جهان علم و دانش در دنیا کسانی را پیدا نکنیم که در این سطح باشند و خدمات آنان در این مسئولیت‌ها رایگان باشد، در حالی که برخی حق جلساتشان از حقوقشان بیشتر است، ولی این بزرگواران نه حق سفر و نه مأموریت و نه دستمزد گرفتند، بلکه گاهی از خودشان هم هزینه کردند.

نواب افزود: در شوراهای اقماری حوزه و کارگروه‌ها تلاش فراوانی انجام گرفت و اعضای شورا در مورد حوادث حوزه دغدغه زیادی دارند و گاهی این دغدغه جلسات شورا را به رویدادمحوری می‌کشاند.

مسئول سابق دبیرخانه شورای عالی با بیان اینکه در دوره هفتم حضور آیات مروی و اعرافی بر پویایی شورا افزوده است، تصریح کرد: این دوره شورا تا اردیبهشت سال آینده خاتمه خواهد یافت و اگر در این مدت شورا مسائل مرتبط با گام دوم انقلاب را تصویب کند، گام ارزشمندی برداشته است.

وی با اشاره به نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی شورا بر حوزه، افزود: در ادوار مختلف از دوره آیت‌الله مؤمن گرفته تا کنون از این شورا برای اداره بهینه حوزه حمایت‌های زیادی شده و البته اصرار بر حسابرسی هم داشتند و این حسابرسی از بیرون انجام می‌شد و می‌گیرد تا حمایت شورای عالی پاک و شفاف باقی بماند.

نواب بیان کرد: در بعد هدایت هم شورا اقدامات لازم را انجام داده و برای عمل به سخنان مقام معظم رهبری تا تحقق چشم‌انداز و اجرای سیاستگذاری‌های لازم اهتمام ورزیده است.

وی با اشاره به بعد نظارتی تصریح کرد: در این بعد هم شورا فعالیت‌های فراوانی داشته است و برای اینکه بیشتر با مشکلات مدارس آشنا شود به صدها مدرسه رفته و در جمع طلاب و استادان حضور یافته و نقطه نظرات آن‌ها جمع‌بندی شده و در شورا مورد بحث قرار گرفته  که نتیجه آن 94 مصوبه بوده است.

نواب تصریح کرد: از حوزه برخاسته‌ایم و به حوزه بدهکاریم و ایده و فکرمان این است که در خدمت حوزه باشیم؛ گرچه حق حوزه را ادا نکرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha